مجوز کشت برنج در ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای خراسان شمالی صادر شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: برای سال زراعی جاری مجوز کشت برنج در ۴۰۰ هکتار از کشتزارهای استان اخذ شده است.

«محمد جواد تشکری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: بر اساس موافقت شورای حفاظت از منابع آب استان، سطح کشت برنج تا 400 هکتار در استان، برای سال زراعی جاری مجوز دارد.


 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: اکنون برنج در مناطقی کشت می شود که در آن کشتزارها، محصولی جز برنج، قابل کشت و برداشت نیست. 


وی تصریح کرد: زه آب بالا سبب شده تا محصول دیگری جز برنج قابل کشت نباشد.


تشکری خاطرنشان کرد: در سال های گذشته سطح زیر کشت برنج در استان بسیار پایین آمده  و در سال های گذشته دو هزار و 500 هکتار از کشتزارهای استان زیر کشت برنج بود اما اکنون این رقم به کمتر از هزار هکتار رسیده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، کشت برنج جز در دو سه استان، ممنوع است و ما نیز تابع قانون هستیم. 

 

وی با بیان اینکه امسال سال دوم اجرای مصوبه است و سال آتی باید سطح زیر کشت برنج به صفر برسد، افزود: در سال 98، به دلیل بارندگی های خوب و وضعیت مناسب منابع آبی به ویژه آب ذخیره شده در پشت سدها، کشت برنج محدود نشد و البته اندکی بیشتر شد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پارسال شرایط برای کشت برنج مناسب بود و استان تقاضا کرد که کشت برنج محدود نشود امسال هم مجوز کشت این محصول برای 400 هکتار صادر شد.

 


 

کد خبر 983476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha