ضرورت توجه به سرمایه گذاران/ چالش‌های کشور به صورت همایش برگزار شود

دلخوش با تاکید به توجه به سرمایه‌گذاران گفت: چالش‌های پیش روی کشور به صورت همایش با حضور سرمایه‌گذاران و ومسئولان کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدکاظم دلخوش اباتری» پیش از ظهر امروز(جمعه، 25مهر) در نشست خبری با خبرنگاران بسیج رسانه این شهرستان که در تالار آبشار رشت برگزار شد اظهار کرد: نقدهایی که توسط مردم و اصحاب رسانه صورت می‌گیرد باید منصفانه باشد زیرا مشکلات کشور به همه اعم از مردم و مسئولان باز می‌گردد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه کشور وابسته به نفت، مالیات، عوارض، فروش املاک دولتی و ... است افزود: از این میان بالاترین بودجه از نفت و مالیات به دست می‌آید.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در چشم انداز 20 ساله تمام نکات را برای اینکه کارهای کشور به درستی پیش رود مطرح کرده‌اند گفت: عدم وابستگی بودجه کشور به نفت یکی از این چشم اندازها بود.

 

دلخوش با اشاره به اینکه مسئولان تلاش کردند اما کافی نبود تصریح کرد: یک بخش از حاکمیت باید به همین موضوع اختصاص پیدا می‌کرد زیرا اکنون اصلا صادرات نفت نداریم و کارهای بخشی از فروش نفت را زمانی که سردار سلیمانی در قید حیات بودند، انجام می‌داد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 85 درصد ارز کشور در دست دولت است خاطرنشان کرد: این کمبود ارز ناشی از نفت و پتروشیمی است.

 

*نیروهای دولت‌ها به دور از شایسته‌سالاری است

وی با بیان اینکه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و ضعف مدیریت‌ها از عوامل مشکلات کشور است اظهار کرد: مدیریت‌ها دست یک نفر نیست و هر دولت به سلیقه خود نیروهایش را به دور از شایسته‌سالاری ‌مشخص می‌کند.

 

دلخوش از دیگر عوامل مشکلات کشور را انتخاب مردم در انتخابات دانست که به فکر پیشرفت و توسعه نیستند و نگرششان بیشتر مسائل محلی است افزود: مجلس یازدهم علی‌رغم همه تلاش‌ها هنوز جای خود را پیدا نکرده که این نشان می‌دهد جایگاه تخصصی مجلس ضعیف شده است.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در قوه قضاییه هم ضعف‌هایی وجود دارد و هنوز اصلاح ساختار به صورت کامل انجام نشده و اصلاحات ریشه‌ای باید صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه وقتی روزگذران جلو می‌رویم نباید انتظار داشته باشیم مشکلات کشور حل شود تصریح کرد: ما کشور غنی در دنیا از نظر گردشگری، معادن، دریاها، کشاورزی و ...  هستیم که در چهار فصل سال می‌توانیم از این منابع استفاده کنیم.

 

دلخوش با اشاره به اینکه متاسفانه به درستی از منابع کشور استفاده نشده است خاطرنشان کرد: ایران یکی از کشورهای غنی در معادن و دارای سنگ‌های گرانیت و ... است که نتوانسته به درستی از آن بهره‌وری کند و باید به جای خام فروشی از ان فرآوری صورت گیرد.

 

 

*لزوم احیای معادن و واگذاری به سرمایه‌گذاران

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر معادن احیا و امتیازات ویژه‌ای به سرمایه گذاران داده شود می‌توان آن بودجه را جایگزین نفت کرد.

 

وی با بیان اینکه اشتغال حل نمی‌شود مگر بسیجی که در زمان جنگ داشتیم افزود: بسیج اشتغال را تشکیل داده‌ایم و باید مرکز پژوهش‌ها کمک و نظرات تخصصی خود را اعلام کند.

 

دلخوش با اشاره به ناسالم بودن فضای مجازی گفت: بسیاری از فضاها به زبان فارسی در شبکه‌های ماهواره، ایران را می‌کوبند و مانع پیشرفت می‌شوند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها دست یک فرد خاص نیست و در این شرایط مدیریت درست از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: این شرایط فعلی مشکلات روحی و روانی مردم را زیاد می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: جنگ اقتصادی و فرماندهی به این نیست که همه چیز را وصل به کرونا کنیم، کرونا یک بیماری است و باید درمان و برای اقتصاد مردم فکری کرد تا مردم بنیه خود را قوی کنند و در برابر کرونا دوام بیاورند.

 

دلخوش با بیان اینکه هر چقدر فشار بیشتر بیاید قیمت ارز بالا می‌رود اظهار کرد: افزایش ارز سبب سواستفاده می‌شود و فروشندگان همه چیز را به افزایش نرخ ارز ربط می‌دهند.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در برخی مواقع هم، مواد اولیه وقتی از خارج می‌آید با دلار است و بر کالای دیگر مستقیم و غیرمستقیم اثر می‌گذارد و قیمت‌ها خود به خود افزایش پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه ارائه ارز 4 هزار و 200 خطاست گفت: وقتی کالایی دو قیمتی شود فساد آور است و چوبش را مردم می‌خورند و در این راستا بسیج رسانه باید اختصاصی ورود کند.

 

دلخوش با اشاره به اینکه از سران قوا باید مطالبه‌گری کنیم از نهادهایی که پول دارند در شرایط تحریم چه استفاده‌ای شده است تصریح کرد: بسیج رسانه باید صاحب نظران را بخواهد و نشستی با مجمع نمایندگان داشته باشد.

 

* به چالش کشیدن قوای سه گانه از وظایف بسیج رسانه است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج رسانه باید مسئولان تراز اول کشور را دور هم جمع کند و مسائل مهم کشو مطرح شود خاطرشان کرد: به چالش کشیدن قوای سه گانه از وظایف بسیج رسانه است.

 

وی با بیان اینکه از 16 سال گذشته تا کنون مقام معظم رهبری شعار اقتصادی می‌دهد اما هیچ عملی در این راستا نشده است اظهار کرد: جهش اقتصادی یعنی همه سرمایه‌گذاران فراخوان شدهدو مشکلات آنان شنیده شود.

 

دلخوش با بیان اینکه در کشور توجهی به وضعیت سرمایه‌گذاری نمی‌شود افزود: باید خبرنگاران با درد و تفکر سرمایه گذار آشنا شوند و چالش‌های پیش روی کشور به صورت همایشی برگزار شود.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاران باید از مسئولان کشوری مطالبه‌گری کنند سهم تحریم در اقتصاد چه میزان است؟ سهم ضعف مدیریت در اقتصاد کشور چقدر است؟ در کاهش راندمان تولید، سهم مردم چقدر است؟.

 

وی با اشاره به مشکلات اصحاب رسانه تصریح کرد: بحث جذب اصحاب رسانه و برگزاری آزمون و جذب آنان در وزارت ارشاد را در دستور کار داریم.

 

دلخوش با اشاره به اینکه برخی‌ها شرایط جذب ندارند، باید از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد مکلف است بیمه خبرنگاران را به خود بر گرداند.

کد خبر 983703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha