​ترویج خودمراقبتی در هفته ملی سلامت بانوان ایرانی

عرب عامری بابیان اینکه در هفته ملی سلامت بانوان ایرانی به خودمراقبتی اهتمام شده است، گفت: بانوان باید بیاموزند چطور در شرایط کرونا زندگی کنند و سلامت روان خود را خفظ کنند.

«فاطمه عرب عامری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هفته ملی سلامت بانوان ایرانی از 24 مهر آغاز شده است و در این هفته به منظور ارتقاء سلامت بانوان برنامه های متنوعی را در نظر گرفتیم.

 

رئیس گروه سلامت میانسالان وسالمندان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: هفته ملی سلامت بانوان ایرانی با شعار «سلامت زنان در دوران کرونا» در نظر گرفته شده است.

 

عرب عامری بیان کرد: 50 درصد از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و با توجه به شیوع ویروس کرونا گرچه از نظر آماری مردان بیشتر در خطر بروز این بیماری قرار دارد ولی کرونا به جسم و روان بانوان آسیب جدی تری وارد می کند.

 

وی گفت: در ایام کرونا مادران نگرانی بیشتری نسبت به اعضای خانواده به منظور تامین ماسک، سلامت و تحصیل فرزندان خود در مدارس و یا تکالیف آنها داشتند و در این ایام برخی از بانوان شاهد فوت همسر و یا فرزندان خود بودند که از نظر روحی به آنها تاثیر زیادی گذاشته است.

 

رئیس گروه سلامت میانسالان وسالمندان دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: سیاست گذاران باید بیشتر به فکر زن در ایام کرونا باشند چرا که بانوان کانون خانواده  به شمار می روند و اگر دختر دو مادر خانواده سلامت نداشته باشد سلامت دیگر افراد خانواده نیز در خطر قرار می گیرد.

 

عرب عامری بابیان اینکه در هفته سلامت زنان ایرانی به خودمراقبتی اهتمام شده است، گفت:  بانوان باید  بیاموزند چطور در شرایط کرونا زندگی کنند و سلامت روان خود را خفظ کنند.

 

وی بابیان اینکه در طول این هفته نسبت به افزایش آگاهی بانوان نسبت به کرونا اقدام می کنیم ، گفت: 70 درصد از کارکنان نظام سلامت را بانوان تشکیل می دهند و این بانوان در این ایام بیش از دیگر آحاد جامعه تحت فشار هستند.

 

 

کد خبر 983940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha