روزانه ۱۰۰ تست کرونا در جهرم انجام می شود

بمانا گفت: روزانه بیش از صد تست در شهرستان جهرم انجام می شود که به بیماریابی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «قهرمان بمانا»، امروز (یکشنبه 27 مهر) در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان جهرم با اشاره به اینکه  ۴۰ تا ۵۰ درصد موارد ابتلا به کرونا با شخص بیمار به نوعی در تماس بوده اند، گفت: بخشی از بیمارستان ها در کشور دیگر جایی برای پذیرش بیمار ندارند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است، افزود: باید تجمع بیش از ۱۰ نفر در شهرستان اکیدا ممنوع شود.

 

وی با اشاره به اینکه ادارات اصراری بر حضور افراد بیمار و دارای علائم نداشته باشند، تصریح کرد: افراد دارای علائم که دارای بیماری زمینه ای هستند یا افراد بالای ۶۰ سال حتما برای تست کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

بمانا با اشاره به اینکه مراکز نمونه گیری کرونا در شهرستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: روزانه بیش از صد تست در شهرستان جهرم انجام می شود که به بیماریابی کمک می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اهمیت موضوع کرونا برای مسئولین، فرهنگ سازی و مشارکت مردم سه موردی هستند که می تواند در کنترل بیماری موثر باشد، تاکید کرد: بدون تعارف باید با این بیماری برخورد کرد.

 

«مهدی سرور» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سلامت مردم در درجه اول است، گفت: تکلیفی داریم نسبت به کل جامعه که بایستی از نظر فنی به جمع بندی برسیم.

 

 فرمانده «تیپ نیروی مخصوص ۳۳ المهدی (عج)» جهرم افزود: این یگان در چند ماه گذشته هر آنچه توانسته عمل کرده است و کماکان نیز در کنار ادارات و مردم است.

 

«غلامعلی احمدی جابری» نیز گفت:  کادر علوم پزشکی کار بسیار طاقت فرسایی دارد لذا باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به آنها کمک کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه جهرم با اشاره به اینکه بسیج مانند همیشه با تمام توان پای کار است، افزود: بسیج اصناف هم در این راستا آماده کمک رسانی به مسئولان شهرستان است.

 

«نسرین زارعی»، معاون برنامه ریزی توسعه فرمانداری ویژه شهرستان جهرم هم در سخنانی عنوان کرد: گزارش هایی دریافت شده حاکی از آن است که بعضی از اماکن ورزشی به گونه ای مختلف خلاف دستور العمل ابلاغی، متاسفانه فعالیت می کنند که طبق دستورالعمل جدید فعالیت آنها  به کلی ممنوع است و اداره ورزش و جوانان باید در این خصوص  با جدیت بیشتری عمل کند.

کد خبر 984298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha