هفته وحدت رنگ و بوی استکبارستیزی داشته باشد/ محبت و مودت به اهل بیت (ع) سعادت آخرت را در پی دارد

حجت الاسلام دیلم گفت: برنامه های هفته وحدت باید رنگ و بوی استکبار ستیزی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» در همایش راهکارهای تقریب وحدت اسلامی در سیره رضوی و تقدیر از زائران اهل سنت استان گلستان در گنبد کاووس با اشاره به تقارن هفته وحدت و یوم الله سیزدهم آبان گفت: هفته وحدت امسال به خاطر تقارن با یوم الله 13 آبان و این که اولین هفته وحدت بعد از شهادت سردار شهید سلیمانی می باشد، باید رنگ و بوی استکبار ستیزی داشته باشد.

 

سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور تصریح کرد: شهید سردار سلیمانی استکبار ستیز بود و برای وحدت بین امت اسلامی در کشورهای عراق و سوریه زحمات زیادی متحمل شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه، تمامی اعمال، رفتار و گفتار ما باید رنگ و بویی خدایی داشته باشد، افزود: اگر اعمال ما خالص و برای رضایت خدا باشد قطعا ماندگار خواهد بود.

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، از دیگر مسائل مهمی که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره دارد و در دستورات بزرگان دین هم تاکید فراوان شده است، موضوع حب و بغض است، افزود: در بحث حب و دوست داشتن خداوند متعال، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) تاکید فراوان شده است و از طرفی هم تاکید بر بغض داشتن نسبت به دشمنان خدا، دشمنان پیامبر (ص) و دشمنان اهل ایمان دارد.

 

وی با بیان اینکه، خداوند متعال در قرآن کریم بر محبت به اهل بیت پیامبر (ص) سفارش دارد، گفت: اگر مودت و محبت نسبت به خداوند، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را داشته باشیم و آنها را الگو قرار دهیم، در دنیا و آخرت سعادتمند خواهیم شد.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه امروز یکی از مشترکات شیعه و سنی، محبت نسبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) فرموده است «ما اهل بیت پیامبر بهترین وسیله برای نزدیک شدن به پیامبر (ص) و خداوند متعال هستیم».

 

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، شبهاتی که امروز وهابیت و ایادی آن در بدنه مسلمین وارد کردند، برای تفرقه انداختن بین مسلمانان است، افزود: اعتقاد داریم این ایادی هیچ دین و مذهبی ندارند و آنها را استکبار درون بدنه اسلام جاسازی کرده است.

 

وی تصریح کرد: امروز و در حالی که اعتقادات ما مورد هجمه قرار دارد همه باید به سیره و منش علمای ترکمن صحرا، بزرگان دینی و شاعر و عارف نامدار ترکمن ایران زمین مختومقلی فراغی، برگردیم تا وحدت و همدلی بیشتر و بیشتر تحکیم یافته و مانع از نفوذ دشمن شود.

 

سرپرست دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم با این زیارت ها و عرض عبادت ها و محبت و مودت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) در روز قیامت سربلند باشیم.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: رویه بزرگان دینی و رهبران امت اسلامی از پیامبر (ص) تا امام رضا (ع) نیز چنین بوده و همه و همه به دنبال مودت و تقرب در جامعه اسلامی بودند.

 

وی با بیان اینکه، امام رضا (ع) مامن و پناهگاه همه مسلمین بود، گفت: امام رضا (ع) را خداوند رضا نامید چون همه از او راضی بودند و حتی مخالفین دین هم از امام رضا (ع) به خاطر خط مشی آن حضرت راضی بودند.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب در هر گوشه ای از جهان و از هر حنجره ای که ندای تفرقه بیرون بیاید به دنبال اختلاف و توهین به مقدسات می باشد و قطعا مزدور دشمن است.

 

کد خبر 984937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha