۶۶ فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل شدند

همایش یاوران وقف خراسان جنوبی به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد و از ۶۶ فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» صبح امروز( 1 آبان) در همایش آنلاین یاوران وقف اظهار داشت: بر اساس شواهد تاریخی پیامبر گرامی اسلام(ص) اولین واقف در جامعه اسلامی بودند به همین مناسبت از روز رحلت ایشان دهه وقف آغاز می شود.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف به معنای نیکوکاری، احسان و همنوعدوستی است، ادامه داد: وقف باعث می شود تا درد همدیگر را دوا کنیم و هر کسی می تواند هر نوع خدمتی را در زمینه وقف ارائه دهد.

 

 

وی با اشاره به اینکه املاک وقفی غصبی نیستند، افزود: این املاک مالی متبرک هستند و باید موضوعات مربوط به وقف را به خوبی برای مردم تبیین کنیم زیرا بسیاری از افراد در جامعه با وقف آشنا نیستند و باید بگوییم که ملک وقفی از آن امام زمان(عج) است.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور بیان کرد: واقفین با خدا معامله می کنند و هم واقفین، خیرین و متصدیان وقف و خادمین بقاع متبرکه باید بدانند که اموال امام زمان(عج) در اختیارشان قرار دارد و اگر زمانی ما خطایی انجام دهیم به اموال امام زمان(عج) خیانت کرده ایم.

 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رعایت و مسئله وقف را در نظر داشته باشید، ادامه داد: اجازه ندهید کسی نسبت به موقوفات تعرضی داشته باشد و ما امروز به عنوان متصدی موقوفات باید امین موقوفات باشیم.

 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه وقف یک نوع صدقه جاریه است، گفت: اجرای نیات موقوفات برای متصدیان می تواند ذخیره ای برای آخرت باشد و این مسیر سختی است که قدم گذاشته اید و امیدواریم صاحبان این اموال موقوفی کمک یارتان باشند.

 

 

گفتنی است، این همایش هر سال در دهه وقف به منظور تجلیل و تقدیر از یاوران وقف برگزار می شد و امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد و از 66 فعال حوزه وقف در خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

 

کد خبر 985763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha