مساجد باید کانون آموزش مهارت های زندگی باشند

حجت الاسلام موسوی گفت: قرآن سپری در برابر بلاها است و باید مساجد را قرآنی و کانون آموزش مهارت های زندگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید رضا موسوی» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که امروز (سه شنبه 6 آبان) در سالن جلسات ستاد هماهنگی کانون های مساجد قزوین برگزار شد، بیان کرد: مبنای هر کار فرهنگی، داشتن آمار و اطلاعات است و ما آماری از مجموع طلاب در حال تحصیل در استان داریم که در این مجموعه آماری حتی مهارت های افراد هم مشخص شده است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: چنین کاری را باید برای علمای استان قزوین هم انجام دهیم چراکه قزوین سرمایه های بسیاری دارد که در قم و در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

 

وی عنوان کرد: نخستین طرح ما در امور مساجد استان هم به روزرسانی کل مساجد است تا آدرس و اطلاعات کاملی از مساجد داشته باشیم و این کار در حال انجام است.

 

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: اگر می خواهیم موفق عمل کنیم باید به شیوه پیامبر بازگردیم، ایشان وقتی می خواستند حکومت تشکیل دهند ابتدا مسجد بنا کردند و آنقدر پیامبر گرامی اسلام در مسجد فعالیت می کردند که حتی نوجوانان یهودی هم جذب ایشان شده بودند و در واقع مسجد محلی برای تربیت نسل جوان و جذب به دین و دین داری بود.

 

وی اعلام کرد: این امر در جامعه ما محقق نشده است و در شرایط کرونا خسارت بزرگی که دیدیم، این بود که مساجد بسته شدند و مردم هم اعتراضی نکردند زیرا مسجد محل درمان دردهای مردم نبوده است در حالی که در مساجد پروتکل های بهداشتی بسیاری رعایت می شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش مهارت های زندگی در مساجد اظهار کرد: 80 درصد آسیب های اجتماعی ناشی از عدم آموزش مهارت های زندگی است و ما مشاوران خوبی را در حوزه علمیه داریم که می توانیم از این ظرفیت در مساجد استفاده کنیم.

 

وی تصریح کرد: بحث دیگر آموزش قرآن و تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم است که باید چنین طرحی را در مساجد داشته باشیم و قرار است با ائمه جماعات صحبت کنیم تا طرح آموزش روان خوانی و روخوانی قرآن را در مساجد داشته باشیم و اگر در مساجد، حوزه های علمیه و سطح شهر قرآن رواج یابد بسیاری از آسیب های اجتماعی را نخواهیم داشت زیرا قرآن سپری در برابر بلاها است.

 

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: در قدیم علمای ما مشکلات مردم را با قرآن درمان می کردند بنابراین باید نسخه های دینی به مردم دهیم و بالاترین نسخه، قرآن است بنابراین باید مساجد را قرآنی و کانون آموزش مهارت های زندگی کنیم.

 

کد خبر 987123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha