شمار مبتلایان کرونا در جهرم به ۴۸۶۸ نفر رسید

ارجمند از شناسایی ۶۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم خبر داد و گفت: شمار مبتلایان به این بیماری در جهرم به چهار هزار و ۸۶۸ نفر رسیده است.

«سید مجید ارجمند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به اینکه تعداد بیماران کرونایی بستری در آی سی یو بیمارستان پیمانیه جهرم روز به روز در حال افزایش است، گفت: در حال حاضر بیشتر موارد بیماری به صورت خانوادگی اتفاق می افتد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان جهرم به چهار هزار و 868 نفر رسیده است، افزود: خانواده ها از کانون های پر خطر انتشار بیماری شده اند.

 

وی با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان جهرم تا روز سه شنبه 6 آبان گفت: در روزهای گذشته آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم فزونی یافته به نحوی که روز گذشته 64 نفر در این شهرستان به این بیماری مبتلا شده اند.

 

ارجمند به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهر جهرم و خفر اشاره کرد و اذعان داشت: تا روز گذشته تعداد کل بیماران در جهرم سه هزار و 829 نفر و مبتلایان خفر نیز به 377 نفر رسیدند.

 

وی آمار بیماران به تفکیک توابع و حومه شهرستان جهرم اشاره کرد و افزود: تا کنون تعداد 174 بیمار در بخش «کردیان» و 122 بیمار در بخش «سیمکان» شهرستان جهرم شناسایی شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به بیماران غیر بومی که از دیگر شهرستان های استان فارس به مراکز درمانی جهرم مراجعه کرده نیز اشاره کرد که تعداد آنها به 366 نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به کرونا پس از ویزیت توسط پزشکان و تحت نظارت آنها، ادامه درمان خود را در منزل و به صورت قرنطینه خانگی سپری می کنند، بیان کرد: در حال حاضر تعداد 975 بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی طول درمان خود را سپری می کنند.

 

ارجمند همچنین به آمار بیماران بهبود یافته نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از حدود پنج هزار بیمار شناسایی شده کرونایی در شهرستان جهرم تعداد سه هزار و 893 نفر به بهودی کامل رسیده اند.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد 13 هزار و 119 نمونه از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد حدود پنج هزار مورد، مثبت اعلام شده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به تعداد بیماران مشکوک و مثبت که اکنون در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم بستری هستند اشاره کرد و گفت: این بیماران 53 نفر بوده که تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار گرفته اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: از این تعداد بیمار بستری در بیمارستان پیمانیه،  44 بیمار در بخش های عمومی و 9 بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

وی همچنین با اشاره به بیماران ترخیص شده از بیمارستان نیز گفت: روز گذشته تعداد 17 بیمار از بیمارستان ترخیص شده اما 17 بیمار جدید در بخش کرونای این مرکز درمانی پذیرش شدند.

 

ارجمند به جان باختگان ناشی از کرونا در جهرم نیز اشاره کرد که روز گذشته اگر چه شاهد فوت بیماران نبودیم اما شمار فوتی ها بر اثر این بیماری در شهرستان جهرم 90 نفر بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان با تاکید بر اینکه وضعیت جهرم از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار بحرانی است، تصریح کرد: متاسفانه بعضی از مردم هنوز ماسک زدن را جدی نمی گیرند.

 

کد خبر 987425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha