تأمین بیش از ۲ میلیارد مترمکعب آب موردنیاز گلستان از خزر

حق شناس گفت: براساس مجوزهایی که ارائه شده در افق ۱۴۰۵ می توانیم دو و نیم میلیارد مترمکعب از آب مورد نیاز استان گلستان را از طریق دریای خزر تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز(چهارشنبه 7 آبان) در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: درخواست های بخش رونق تولید، تبصره 18 و بازسازی و نوسازی یک هزار و 300 میلیارد تومان بود اما پرداختی های ما 15 درصد بوده است.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه 700 هزار میلیارد تومان در کشور از سوی بانک ها تسهیلات پرداخت شده است، ادامه داد: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سال 96 مطرح کرده است و استان گلستان پنجمین استان کشور از لحاظ جذب سرمایه گذار در کشور به شمار می رود.

 

حق شناس با بیان اینکه نرخ بیکاری در تابستان یک رقمی و به عدد هشت درصد رسیده است، بیان کرد: 0.8 دهم درصد منابع کشور را در اختیار داریم و 1.2 درصد از تسهیلات کشور را به خود اختصاص دادیم.

 

وی گفت: 198 میلیارد تومان از منابع تسهیلات رونق تولید، تبصره 18 و بازسازی و نوسازی در استان جذب شده است.

 

استاندار گلستان افزود: بودجه عمومی امسال کشور 600 هزار میلیارد تومان است و بانک ها در نیمه نخست سال 700 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند و این تسهیلات بانکی می تواند برای تحقق جهش تولید موثر باشد.

 

حق شناس بیان کرد: بخش عمده ای از نیازهای آبی براساس چشم انداز افق 1405 قابل تامین است ولی بخش دیگر از آن از طریق آب دریای خزر تامین می شود.

 

وی افزود: براساس مجوزهایی که ارائه شده در افق ۱۴۰۵ می توانیم دو و نیم میلیارد مترمکعب از آب مورد نیاز استان گلستان را از طریق دریای خزر تامین کنیم.  

 

کد خبر 987796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha