شورای روابط آمریکایی – اسلامی نژادپرستی مکرون علیه اسلام را محکوم کرد

شورای روابط آمریکایی – اسلامی از مسلمانان آمریکا که قصد سفر به فرانسه را دارند، خواست تا خویشتن دار باشند و احتیاط کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، شورای روابط آمریکایی- اسلامی (CAIR) با انتشار بیانیه ای «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه را به دلیل حمله شدید به اسلام و اظهارات نژادپرستانه اش محکوم کرد.

 

این شورا اعلام کرد: ما به مسلمانان آمریکا هشدار می دهیم که وقتی می خواهند به فرانسه سفر کنند، احتیاط کنند و خویشتن دار باشند. زیرا دولت فرانسه اقدامات خطرناک و اسلام ستیزانه ای به راه انداخته است و مسلمانان، مساجد و موسسه های اسلامی در آنجا را هدف قرار می دهد.

 

این بیانیه به حادثه حمله اخیر به دو زن مسلمان در پاریس اشاره کرد و اظهارات اسلام ستیزانه مکرون را به شدت محکوم کرد.

 

«نهاد عوض» رئیس این شورا گفت: باید به حمله های غیر قانونی و غیر منطقی متعصبانه و افراط گرایانه که فرانسه علیه مردم خود به راه انداخته است، پایان داده شود.

 

عوض افزود: امکان ندارد که فرانسه حق آزادی بیان را ستایش کند، زیرا مسلمانان را به خاطر این حق مجازات می کند. هنگامی فرانسه شهروندان مسلمان خود را از تحریم کالاهایش منع می کند، این مسئله نمی تواند نشانه آزادی باشد.

 

در 16 اکتبر 2020 میلادی، پلیس فرانسه اعلام کرد: یک فرد چچنی یک معلم را به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) به دانش آموزانش کشته است.

دولت فرانسه پس از این حادثه به انتشار کاریکاتورهای موهن نسبت به پیامبر اکرم(ص) در نماهای برخی از ساختمان های دولتی اقدام کرد و حملات و فشارها را بر سازمان های اسلامی در این کشور افزایش داد.

 

کد خبر 987804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha