تقویت انسجام تنها راهبرد موفقیت/ اختلاف سلیقه موجب  معطل ماندن ارائه خدمات به مردم نشود

زارع با بیان اینکه تنها راهبرد موفقیت، تقویت انسجام با هدف تسهیل در امور شهروندان است گفت: اختلاف سلیقه نباید منجر به معطل ماندن ارائه خدمات به مردم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع » امروز(پنج شنبه، ۸ آبان) در آیین معارفه شهردار رشت در سالن شهدای ناجا با تبریک مناسبت‌های ماه ربیع الاول و میلاد مسعود نبی مکرم اسلام و هفته وحدت گفت: حضرت محمد، پیامبری است که با تاسی از آموزه‌های اسوه حسنه‌اش، پایه‌های برادری در میان جوامع اسلامی تحکیم یافته است.


استاندار گیلان با بیان اینکه سیره پیامبر گرامی اسلام برای همه جهانیان و در همه اعصار الگو و اسوه است افزود: پیامبر اعظم مظهر جلوه‌های الهی است و خداوند متعال در قرآن در سوره قلم به زیبایی فرموده است: «تو به خلقی نیکو و عظیم آراسته‌ای» و این ویژگی خاص حضرت محمد(ص)است.

 


وی وحدت را رمز چیرگی و انسجام را راه مقابله با مشکلات عنوان کرد و از مسئولان خواست تا تعامل، وحدت و اتحاد را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

زارع با بیان اینکه در شرایط کنونی تنها راهبرد موفقیت، تقویت انسجام، همدلی و تلاش مضاعف با هدف تسهیل در امور شهروندان است اظهارداشت: تجارب متعدد تاریخی ثابت کرده است هر زمان با پشتوانه وحدت و انسجام گام برداشتیم، توانستیم بر تنگناها و مشکلات فائق آییم.

 


وی در ادامه یکی از اساسی‌ترین نهادهای خدماتی شهری را تشکیلات شهرداری و شورای اسلامی اعلام کرد و بیان داشت:  رشت افزون بر یک قرن است که در زمره نخستین شهرهای دارای بلدیه بوده که بیانگر مدنیت و تمدن شهرنشینی مردمی است که صاحب اولین‌ها در حوزه‌های مختلف بودند و باید این برتری بدان‌ها باز گردد.

 

استاندار گیلان با اشاره به نخبگان و اندیشمندان شهر رشت که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شهره بوده و در حوزه‌های مختلف جز بهترین‌ها هستند تصریح کرد: سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی رشت در پهنه ایران اسلامی معرفی شده است که همین امر مسئولیت مدیران استان را دشوارتر می‌کند و باید تمام تلاش خود را برای بهبود زندگی مردم به کار گیرند.

 

*هم‌افزایی بین شورای اسلامی و شهردار بسترساز بهبود کیفیت زندگی شهروندان است

وی با تاکید بر لزوم توجه به راهکارهای جلب رضایت مردم از مسئولان خواست تا فقط به مصادیق مالی و جلوه‌های ظاهری نپردازند و با روابط اجتماعی خوب و سازنده و تعامل با هم در دستیابی به موفقیت‌ها تاثیرگذار باشند.

 

استاندار گیلان هم‌افزایی شورای اسلامی شهر با نهاد شهرداری و نه صرفا شهردار را بسترساز بهبود کیفیت زندگی تک تک شهروندان دانست و عنوان داشت: شورای اسلامی شهر برآمده از اراده شهروندان است و شهردار هم حاصل همین انتخاب و رای مستقیم است و باید برای جلب رضایت حداکثری مردم با تلاش مضاعف و اندیشه وافر کوشش کند تا دستاوردهای  عظیم حاصل شود.

 

وی با اشاره به مشکلات شهر رشت، زباله، پسماند، ترافیک، بهسازی بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه شهر، ساماندهی رودخانه‌ها، توسعه مراکز فرهنگی و بهداشتی و نگهداری بناهای تاریخی را از دغدغه‌های اساسی شهر عنوان کرد و گفت: از شهردار انتظار دارم در تعامل با اعضای شورای شهر و مشورت با نمایندگان، مسئولان، نخبگان و متخصصین نسبت به شناسایی دقیق مشکلات و اولویت بندی آنها اقدام کرده و با اتخاذ تصمیمات مناسب و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع آنها اقدام کند.

 

*اختلاف سلیقه نباید منجر به معطل ماندن ارائه خدمات به مردم شود

زارع با قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیران شهری خطاب به شهردار جدید تاکید کرد: لحظه‌ای از فرصت خدمت به مردم غافل نشوید و از همه فرصت‌ها برای خدمت به مردم رشت با ارائه خدمات درست، اصولی، دقیق و هدفمند بهره گیرید.

 

وی وجود اختلاف نظر در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای را امری طبیعی برشمرد و بیان کرد: اختلاف سلیقه نباید منجر به معطل ماندن ارائه خدمات به مردم و کندی حرکت توسعه شهر شود.


زارع با تاکید بر اینکه موظف به تعالی و پیشرفت شهر با استفاده از همه ظرفیت‌ها هستیم از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا همکاری لازم را با شهردار جدید رشت داشته تا ضمن تسهیل در انجام امور موجبات تسریع را فراهم کنند و با توکل به خدا، خلوص نیت و پشتکار در جلب رضایت مردم کوشا باشند.

 

گفتنی است، در این مراسم «سید محمد احمدی» به عنوان هفتاد و دومین شهردار رشت معارفه شد.

کد خبر 988032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha