۳۵ پروژه در بافت پیرامون حرم مظهر رضوی افتتاح شد

نعمتی گفت: ۳۵ پروزه در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی که عمدتا در حوزه معابر اصلی شهری و در بافت اطراف حرم و ایجاد فضای سبز و ره باغ است افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید مصطفی نعمتی» امروز پنج شنبه (۸ آبان) در آیین افتتاح همزمان ۳۵ پروژه شهری که در محل ورودی شارستان ته پل محله  برگزار شد؛ بیان کرد: امروز افتخار افتتاح ۳۵ پروزه در بافت پیرامون حرم که عمدتا در حوزه معابر اصلی شهری در بافت اطراف حرم و ایحاد فضای سبز و ره باغ است را داریم.

 

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه اکنون سه سال پیش که سکان مدیریت منطقه ثامن را به عهده گرفتم شارستان ته پل محله یکی از بدترین نقاط بافت پیرامون حرم از نظر آشفتگی بصری و تداخل پیاده و سواره بود؛ گفت: بلوار  شارستان رضوی از خیابان شیرازی تاخیابان طبرسی به طول ۱۰۵۰ و عرض ۵۵ متر تعریف شده است.

 

نعمتی افزود: اجرای یک خیابان با مساحت ۵۵ هزار متر مربع در مرکز مشهد در فاصله نزدیک به حرم  هزینه زیادی برای تملک را مطلبد و صعوبت اجرا دارد و بسیاری وقتها پول به تنهایی تعیین کننده نیست گاهی خانه ها وقفی، در ورثه و برخی فروشنده نبودند و برخی از منازل صاحبان آن در ایران نبودند.

 

وی با بیان اینکه در مسیر بلوار شارستان رضوی حد فاصل خیابان طبرسی تا شیرازی ۴۰۲ پلاک بوده که تمام خریداری شده و ۸ پلاک دیگر مانده است؛ افزود: امروز افتخار افتتاح خیابان شیرازی تا ته پل محله را داریم  و امیدواریم تا دو ماه اینده از تپل محله تا خیابان طبرسی را بازگشایی کنیم.

 

شهردار منطقه ثامن گفت: اگر  این خیابان تکمیل شود حلقه پیرامون حرم مطهر رصوی از خیابان ۱۷ شهریور، از نواب صفوی، طبرسی و شیرازی به یکدیگر متصل می شود که امکان حرکت شرقز عربی را بدون نیاز به عبور از زیر گدر حرم را فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه بلوار رضوان نیز امروز افتتاح می شود که از ته پل محله تا خیابان دریادل امتداد دارد؛ افزود: ۱۲۰ پلاک به مساحت ۱۷ هزار متر مربع خریداری شده است. بنابراین ما ارتباط بین خیابان شیرازی تا کاشانی داریم.

 

نعمتی گفت: در این سه سال که سکان راهبری این منطقه را با عهده دارم تمام تلاش ما بر این بوده که به زیرساخت های بافت پیرامون حرم شامل معابر اصلی، فضای سبز، ره باع،  تونل انرزی، کانال جمع اوری آبهای سطحی، خانه های تاریخی و مساجد و اماکان مذهبی توجه شود.

 

وی با بیان اینکه ۴ مسجد در اطراف حرم به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال ساخت است؛ افزود: در اجرای زیرساختهای بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و اجرای فضاهای عمومی شهرداری به ۱۶ و ششم درصد پیشرفت فیزیکی دست پیدا کرده است که معادل بیش از مجموع ده سال گذشته منطقه ثامن است.

 

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه به زودی مسجد هفت درب و امام صادق(ع) در اختیار نمازگزاران،زائران و مجاوران قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: این پروژه که با زیربنایی بالغ بر ۱۶۰۰متر مربع در حاشیه بلوار رضوان (رضوان ۱۰) واقع شده، دارای شبستان آقایان و بانوان، خانه عالم و خانه خادم، و ۴ دربند واحد تجاری در طبقه همکف می باشد و کلیه تاسیسات و امکانات رفاهی جهت استفاده همه اقشار ازجمله افراد کهنسال،جانبازان و توانیابان در آن پیش بینی شده است و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

کد خبر 988070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha