مجتمع‌های مسکونی تبریز کتابخانه‌دار می‌شوند

شهردار تبریز از احداث ۵۰ ایستگاه کتاب در مجتمع‌های مسکونی و تأمین مستمر کتاب‌های این فضاهای فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج شهین‌باهر» در حاشیه آیین رونمایی از ایستگاه کتاب در مجتمع فردوس، اظهار کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت جوامع کتابخوانی و مطالعه است که متأسفانه میانگین آن در شهر و کشور ما پایین است.

شهردار کلانشهر تبریز با بیان این‌که حوزه فرهنگی یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که شهرداری تبریز در کنار سایر دستگاه‌ها، فعالیت جدی در آن دارد، افزود: تلاش می‌کنیم سرانه مطالعه و کتابخوانی را در شهر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: بدین منظور ایستگاه‌های کتاب  را در مجتمع‌های مسکونی نصب کرده و کتاب‌های آن را به صورت مستمر شارژ می‌کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به تعداد ایستگاه‌های کتاب در مجتمع‌های مسکونی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا در قدم اول در ۵۰ مجتمع مسکونی این کتابخانه‌های سیار را افتتاح کرده و در ادامه به تمامی مجتمع‌های مسکونی شهر تسری دهیم.

وی با بیان این‌که این کتابخانه‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای ساکنان مجتمع‌های مسکونی برای افزایش مطالعه باشد، گفت: قطعا کتابخوانی تأثیر مهمی در زندگی و روابط اجتماعی ما دارد.

شهین باهر با اشاره به محتوای کتاب‌های ارائه شده در ایستگاه‌های کتاب نیز گفت: کتاب‌های ارائه شده در این ایستگاه‌ها جامع و بیشتر عمومی و متناسب برای سنین مختلف است؛ کتاب‌هایی با موضوعات فرهنگ شهرنشینی و حقوق شهروندی نیز وجود دارد.

کد خبر 988253

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha