اعتبار دفترچه های بیمه سلامت تا پایان فروردین ۱۴۰۰ تمدید شد

ظفرمند گفت: در تمامی صندوق های بیمه ای سازمان (به جز صندوق ایرانیان) پوشش بیمه ای بیمه شدگانی که تاریخ پایان اعتبار دفترچه آنها در سامانه، در بازه زمانی ابتدای مهرماه تا پایان سالجاری است، تا ۳۱‏فروردین۱۴۰۰ معتبر است.

«رسول ظفرمند» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان این که سازمان بیمه سلامت به عنوان پشتیبان حوزه درمان کشور در امر مقابله با شیوع ویروس کرونا فعال است، گفت: با عنایت به استمرار شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاستن از مراجعات بیمه شدگان به دفاتر پیشخوان، اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در صندوق های کارکنان دولت، روستائیان، بیمه همگانی و سایر اقشار که تاریخ اعتبارشان در بازه زمانی ابتدای مهرماه تا پایان سالجاری است، تمدید شده و نیازی به مراجعه به شعب بیمه سلامت ندارند و می توانند با دفترچه ای که تاریخ آن گذشته و دارای نسخ سفید است، تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

 

مدیرکل بیمه سلامت مازندران افزود: در حال حاضر نیازی به اقدام جهت تمدید دفترچه ها و تمدید اعتبار آنها نیست و این فرایند به صورت خودکار در نرم افزارهای بیمه سلامت انجام و اعتبار دفاتر بیمه تمدید می شود و بیمه شدگان نباید بابت این موضوع دغدغه ای داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: در صندوق بیمه ایرانیان نیز صرفاً جهت  بیماران خاص، رویه فوق در سامانه پیاده سازی شده است.

 

ظفرمند اظهار کرد: با عنایت به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان، حتی اگر بیمه شدگان به مطب های خصوصی مراجعه کنند، ویزیت بدون دفترچه هم میسر است و صرفاً با ارائه کد ملی می توانند تحت ویزیت و مداوا قرار بگیرند.

 

وی افزود: همه ما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی قطع کننده زنجیره شیوع کرونا در کشور باشیم .

 

ظفرمند اعلام کرد: حدود 50 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در سال 98، در استان 5،640،198 بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز خدمات دهنده سلامت داشته‌ایم که 200،089 بار مراجعات بستری و بستری موقت و 5،440،109  بار مراجعات سرپایی انجام شده است.

کد خبر 988626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha