۵۰ درصد اشتغال مردم جهرم وابسته به کشاورزی است

رضایی کوچی گفت: بیش از ۵۰ درصد اشتغال و کسب و کار شهرستان جهرم وابسته به کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدرضا رضایی کوچی»، امروز (شنبه ۱۰ آبان) در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بیش از ۵۰ درصد اشتغال و کسب و کار شهرستان جهرم وابسته به کشاورزی است.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبیعی‌ است که حساسیت و توجه به حوزه کشاورزی در شهرستان وجود داشته باشد، افزود:‌ متاسفانه سال گذشته در سطح کشور فضایی شکل گرفت و این‌طور نشان داده شد که باغ‌‌داران جهرمی با عدم ترزیق محصولات به بازار و احتکار میوه‌ها (مخصوصا لیمو)، عامل گرانی میوه‌ها شده‌اند.

 

وی ادامه داد:‌ این در حالی‌ است که بسیاری از میوه‌ها وارداتی بود و به اسم محصولات جهرم عرضه می‌شد و این فشار مضاعفی را بر کشاورزان جهرم داشت.

 

رضایی کوچی بیان کرد: در جلسه‌ای که امروز تشکیل شد توافق‌هایی انجام شد که تجربه‌ تلخ پارسال درباره‌ لیموی جهرم تکرار نشود و مشکلات سال گذشته برای عرضه‌کننده و مصرف‌کننده تکرار نشود.

 

به گزارش شبستان، همچنین با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، برنامه‌ریزی شد که «میز ملی مرکبات» با محور مرکبات استان در شهرستان جهرم راه‌اندازی شود.

 

«حمیدرضا ایزدی» میز ملی مرکبات در راستای حمایت بیشتر از میوه‌های شهرستان است و امیدواریم باعث بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: از صنایع تبدیلی حمایت می‌کنیم و نرخ تسهیلات برای صنایع تبدیلی در مناطق کم برخوردار 14 درصد است.

 

کد خبر 988653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha