نظارت بر بخش های مختلف نهبندان تشدید می شود

بیکی، از تشدید نظارت ها بر بخش های محتلف خدماتی خبر داد و گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، محدودیت های بیشتری اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» شامگاه (۱۱ آبان) در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: راهکار موفقیت در شرایط دشوار، وحدت است؛ لذا در شرایط بیماری کرونا، مردم و دستگاه های اجرایی باید دید مشترکی داشته باشند.

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیماری کرونا بیشترین مخاطرات را برای جامعه ایجاد می‌کند، گفت: در دوره جدید ابتلای بیماری کرونا؛ دو برابر پیک قبلی، شاهد افزایش قابل ملاحظه ای در مخاطرات هستیم؛ چرا که درصد مراقبت های بهداشتی کاهش پیدا کرده است.

 

 

بیکی با اشاره به اینکه بر اساس جمعیت، درصد ابتلا به بیماری کرونا در خراسان جنوبی، نسبت به میانگین کشوری بالا است، افزود: اما در تعداد فوتی ها، وضعیت بهتری داشته ایم، همچنین شهرستان نهبندان در بین ۱۱ شهرستان استان به نسبت جمعیت ۱۰۰ هزار نفری که بررسی شده، دارای کمترین آمار ابتلا بوده است.

 

 

وی تصریح کرد: رتبه یازدهم، استان خراسان جنوبی در خصوص افراد مبتلا، مربوط به شهرستان نهبندان است و این مورد حاکی از این است که دستگاه های مدیریت بیماری کرونا، کادر درمانی، دستگاه های نظارتی و مردم، اقدامات مناسب و مشارکت خوبی در اجرای دستورالعمل های بهداشتی داشته اند که البته باید استمرار داشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه در شهرستان نهبندان در بین ادارات سه نقطه پر تجمع ناحیه سوخت، بنیاد مسکن و بانک مهر است، گفت: به مدیران این مراکز ابلاغ می‌گردد تدابیر لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند، البته نیازمند همراهی مردم نیز هستند.

 

 

فرماندار نهبندان با اشاره به متوسط درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، گفت: متوسط درصد رعایت پروتکل های بهداشتی  ۵۸.۹ درصد است و سامانه های مسافربری درون شهری ۴۷ درصد کمترین رعایت و ادارات و سازمان ها با ۷۸ درصد بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته اند.

 

 

بیکی گفت: طبق آمار کشوری مجموعه های ادارای بیشترین رعایت را داشته اند و درصد استفاده از ماسک توسط واحدهای صنفی و خدماتی در نانوایی ها کمترین رعایت را با ۷۳ درصد داشته اند، اما فروشگاه های زنجیره ای  و بانک ها بیشترین رعایت یعنی ۹۰ درصد مسائل بهداشتی را داشته اند.

 

 

وی ادامه داد: درصد استفاده از ماسک توسط مردم در جایگاه ها سوخت به کمترین میزان یعنی ۶۸ درصد بوده است.

 

 

 

کد خبر 989079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha