مقام نخست چهارمحال و بختیاری در اهدای فرش به عتبات عالیات

کیانی گفت: چهارمحال و بختیاری در بافت و اهدای فرش دستباف به عتبات عالیات در سطح کشور رتبه نخست را دارد.

«علی کیانی» در گفتگو‌ با خبرنگار شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در حال حاضر تعداد  ۳۳ کارگاه قالی بافی توسط خیران نیکوکار استان برای بافت فرش های اهدا شده به کربلا فعال است و امید می رود تا پایان سال جاری پنج تخته فرش ۱۲ متری نیز به ارزش سه میلیارد ریال به پایان برسد.

 

مسئول شعبه ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تمامی بانوان بافنده که به تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر  هستند در قالب خادم الحسین (ع) برای بافت این تعداد فرش مشارکت داشتند که به صورت رایگان و افتخاری اقدام به انجام این فعالیت می‌کنند.

 

به گفته کیانی، در چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ هزار بافنده فرش، ۵۲ هزار دار قالی در قالب ۹ تعاونی فرش روستایی، ۲ تعاونی قالیبافی شهری و یک اتحادیه فرش در استان وجود دارد.

 

مسئول شعبه ستاد بازسازی عتبات عالیات در چهارمحال و بختیاری، ارزش فرش های اهدا شده از استان به عتبات عالیات را بیش از ۱۲ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: این فرش ها از رنگ ثابت، پشم مرغوب و مواد صادراتی ساخته ‌و پرداخته شده اند.

 

کیانی همچنین به طرح برکت اشاره کرد و افزود: طرح برکت در قالب اهدای محصولات کشاورزی به عتبات عالیات در این استان در سال جاری  آغاز شده است.

 

وی تصریح کرد: امسال در این طرح کشاورزان با اهدا بخشی از محصولات گردو، بادام و محصولات زراعی به ارزش یک میلیارد ریال مشارکت کردند.

 

کد خبر 989121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha