۴۰ درصد موقوفات استان اصفهان فاقد سند است

حجت الاسلام نصر اصفهانی گفت: سالانه یک هزار سند برای موقوفات استان اصفهان صادر می شود ولی همچنان ۴۰ درصد موقوفات این استان فاقد سند است.

حجت‌الاسلام «محمود نصر اصفهانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی و بررسی فعالیت‌های ثبتی در ادارات اوقاف و امور خیریه 24 شهرستان اصفهان اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک برگزار شد.

 

معاون حقوقی و امور ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد برنامه 6 ماهه ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در زمینه احیای موقوفات و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: از این رو با توجه به حجم اقدامات صورت گرفته مقرر شد به صورت ویژه در مرکز استان برنامه فوق‌العاده طی دو روز در روزهای 13 و 14 آبان ماه که مراجعه کننده در ادارات ثبت احوال وجود ندارد نسبت به صدور 500 برگ سند تک برگ اقدام شود.


حجت‌الاسلام نصراصفهانی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه صدور اسناد برای موقوفات است، افزود: صدور اسناد از سال 88 تاکنون جهش خوبی را داشته و به صورت میانگین سالانه 9 هزار سند برای موقوفات کشور صادر شده است.


وی سهم استان اصفهان در ثبت موقوفات را سالانه یک هزار مورد اعلام کرد و گفت: استان اصفهان در این زمینه فعالیت‌های چشمگیری را در سطح کشور دارد.
حجت‌الاسلام نصر اصفهانی تصریح کرد: باید توجه داشت که هنوز 40 درصد از موقوفات استان اصفهان فاقد سند است و در این زمینه همچنان نیاز به فعالیت مضاعف‌تری داریم.

کد خبر 989300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha