ورود گروه های جهادی برای پیشگیری از شیوع کرونا در محلات قزوین

حبیبی گفت: گروه های جهادی باید مقابله را از مبدأ آغاز کنند و به پیشنهاد کادر درمان باید این مقابله از خانه آغاز شود و گروه های جهادی می توانند پیشگیری را از محلات آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه هماهنگی گروه های جهادی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در استان بیان کرد: در شرایط ویژه و خاص کرونا قرار داریم و می توان گفت شرایطی بدتر از این وجود نداشته است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: هم دولتی ها و هم مردم باید در مسیر مقابله با این ویروس کشنده با تمام توان وارد عمل شوند، زمانی که چاره کار مشخص بوده و راه درمانی وجود داشته باشد مردم می توانند توقع 100 درصدی از دولت داشته باشند که کم کاری انجام نشود اما متأسفانه کرونا درمانی ندارد.

 

وی عنوان کرد: راه مقابله رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی است که از سوی سازمان بهداشت اعلام شده است، متأسفانه همه از فضای ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا خسته شده اند و ساده انگاری توصیه های بهداشتی از سوی مردم صدمات جبران ناپذیری را به جامعه و خانواده وارد می کند.

 

حبیبی عنوان کرد: در حال حاضر وظیفه همه ما سخت تر و سنگین تر شده و تأمین اکسیژن و تخت بیمارستانی در شرایط سختی قرار دارد، بنابراین توقع ما حضور جدی گروه های جهادی و تنگ کردن عرصه بر بیماری کروناست.

 

وی افزود: گروه های جهادی باید مقابله را از مبدأ آغاز کنند و به پیشنهاد کادر درمان باید این مقابله از خانه آغاز شود و این امر وابسته به حضور گروه های جهادی است که می توانند پیشگیری را از محلات آغاز کنند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: شهرستان قزوین با نظارت فرماندار قزوین به 30 محله تقسیم شده و در هر محله یک نماینده از یک دستگاه، برای نظارت همه جانبه در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص شده است، اما قطع به یقین عملکرد این دستگاه ها مانند عملکرد گروه های جهادی نخواهد بود چرا که گروه های جهادی شناخت کامل نسبت به انجام فعالیت های ویژه در این زمینه دارند.

 

وی اضافه کرد: مهمترین نکته در این زمینه، انسجام گروه های جهادی و تعامل یکپارچه برای مقابله با بیماری کروناست و برنامه ریزی و محوریت این کار به تشخیص نهادها و دستگاه های مربوط به این گروه هاست.

 

حبیبی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مداخله، پیشگیری، درمان و آموزش برای ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین اطلاعات هر محله برای رصد کامل در اختیار نیروهای جهادی قرار می گیرد، همچنین پیگیر بیمه نیروهای جهادی هستیم و همه بیماران کرونایی هم دارای بیمه هستند.

 

وی اظهار کرد: رفت و آمدهای نیروهای جهادی و طلاب به بیمارستان ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد و چیزی که از گروه های جهادی به طور تخصصی انتظار می رود، پیگیری قرنطینه خانگی برای خلوت شدن بیمارستان ها و حمایت های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی است که نیاز به نیروهای جهادی متخصص دارد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین یادآور شد: بازدید از اماکن و اصناف محله برای اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی، جلوگیری از ایجاد مراسم های مختلف خانوادگی و اجتماعی از سوی گروه های جهادی محله انجام خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: بیش از 75 درصد فوتی ها، بالای 65 سال سن دارند و رعایت پروتکل ها از سوی همه آحاد جامعه در هر سنی مانع افزایش تعداد فوتی ها می شود، ممکن است که تعداد بیماران بالا باشد اما رعایت اصول بهداشتی در کاهش تعداد فوتی ها تأثیر بسیاری دارد.

 

حبیبی گفت: باید هرچه زودتر گروه های جهادی متناسب با توقع و نیاز دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی شوند، زمان ما محدود است.

 

کد خبر 990095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha