درآمد ۱۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران برق خورشیدی در خراسان جنوبی

دادگر گفت: تاکنون به مشترکین ۳۸۰ نیروگاه خورشیدی در خراسان جنوبی، حدود ۱۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

«مهدی دادگر» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: تعداد نیروگاه های خورشیدی خانگی در استان خراسان جنوبی 380 نیروگاه با مجموع ظرفیت ۳.۸ مگاوات است.

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی افزود: همچنین سه مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت 18 مگاوات نیز در استان فعال است که با احتساب موارد یاد شده ظرفیت نصب شده خورشیدی در استان 22 مگاوات است.

 

 

 

دادگر متوسط درآمد یک خانوار از نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی را  بر اساس قیمت پایه «هزار و 40 تومان به ازای هر کیلووات ساعت» را در سال بیش از 10 میلیون تومان عنوان کرد و گفت:  با توجه به تعریف ضریب های تعدیل در هر دوره براساس نرخ تورم تاکنون درآمدها به گونه ای افزایش یافته که برگشت سرمایه در چهار سال اول انجام شده است و مابقی سال سود سرمایه گذاری است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی باتوجه به داشتن 310 روز آفتابی از 365 روز سال، دمای مناسب، آلودگی کم هوا و رطوبت کم از مستعدترین مناطق جهت بهره گیری از سامانه های فتوولتاییک تولید برق محسوب می شود.

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال 95 تا پایان تیرماه سال جاری تعداد نیروگاه های خورشیدی در استان 380 نیروگاه است، گفت: درمجموع این نیروگاه ها 9 هزار و 240 مگاوات ساعت تولید داشته است.

 

 

 

دادگر در پایان گفت: این مشترکین به ازای تولید انرژی خورشیدی تاکنون نزدیک به 10 میلیارد تومان به مشترکان پرداخت شده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه انرژی خورشیدی فرصت مناسبی برای کارآفرینان در استان خراسان جنوبی است، خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی نیروگاه های خورشیدی در شهرستان های بیرجند، قاین و بشرویه از نظر تعداد نیروگاه نصب شده است.

 

کد خبر 990117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha