شورای احیای امربه معروف در دستگاه های اجرایی راه اندازی می شود

حجت الاسلام حقیان گفت: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی رویکرد محوری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان است.

حجت الاسلام و المسلمین« رضا حقیان» در حاشیه مراسم معارفه دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان زندان های استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد با اشاره به اهیمت جایگاه امر به معروف و  نهی از منکر در دین مبین اسلام، اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی و توطئه های فرهنگی دشمنان است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان افزود: از مهم ترین برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان راه اندازی شورای احیای امر به معروف از منکر در دستگاه های اجرایی است.

 

وی خاطرنشان کرد: باید برای نهادینه سازی فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر تلاش ویژه ای صورت گیرد.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه احیای امر به معروف در جامعه مورد کم لطفی واقع شده است، افزود: تلاش می شود با جذب مشارکت مردم در راستای احیای این فرهنگ غنی اقدام شود.

 

وی از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی استان خبرداد و افزود: این شورا تاکنون در بیش از 140 دستگاه اجرایی استان تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام حقیان افزود: شورای امر به معروف هر شهرستان به ریاست ائمه جمعه تشکیل و دبیر شوراهای شهرستانی توسط ائمه جمعه معرفی می شود.

 

دبیر ستاد  امر به معروف و نهی ازمنکر استان لرستان افزود: توجه به امر آموزش از مهم ترین دغدغه های ما در تشکیل شورای امر به معروف است و تلاش می شود برای هر مجموعه دوره های آموزش های  لازم  جهت کسب نتیجه مطلوب، برگزار شود.

 

وی افزود: برای نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات،  همکاری مسئولان و مدیران ضروری است.

 

حجت الاسلام حقیان همچنین با تاکید بر ضرورت همکاری و همراهی مردم برای نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف، خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می شود به دو واجب الهی شامل اقامه نماز و و احیای امر به معروف و نهی از منکر توجه و در راستای نهادیته سازی فرهنگ این دوم مهم همکاری داشته باشند.

 

وی با اشاره به راه اندازی شورای امر به معروف در سازمان زندان های استان، گفت: به زودی برگزاری دوره های آموزش شواری امر به معروف و نهی از منکر سازمان زندان های استان را در پیش رو داریم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان لرستان در ادامه با اشاره به وضعیت استان در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به عنوان معروف باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

 

کد خبر 990285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha