بازسازی مساجد برای ارتقای سطح گردشگری در «خیبرپختونخوا» پاکستان

دولت «خیبر پختونخوا» در پاکستان طرحی را برای حفاظت و افزایش کیفیت ۹ مکان باستانی به منظور بهبود وضعیت گردشگری مذهبی در این ایالت آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «pakistantoday»،دولت «خیبر پختونخوا» در پاکستان طرحی را برای حفاظت و افزایش کیفیت 9 مکان باستانی به منظور بهبود وضعیت گردشگری مذهبی در این ایالت آماده کرده است.

 

دولت ایالتی «خیبرپختونخوا» یک پروژه 70 میلیون دلاری به نام « KITE»برای پروژه توسعه یکپارچه گردشگری با همکاری بانک جهانی و انجمن توسعه بین المللی با هدف گردشگری پایدار در این ایالت راه اندازی کرده است.

 

دکتر «عبدالصمد » مدیر باستان شناسی خیبرپختونخوا  در این باره گفت: قبل از 11 سپتامبر  تعداد زیادی از گردشگران از عبادتگاه ها در «خیبرپختونخوا» بازدید می کردند بودند اما اکنون تعداد گردشگران مذهبی کاهش پیدا کرده است.

 

وی افزود: ارتقای سطح گردشگری فرصت های شغلی بیشتری را در این ایالت ایجاد می کند.

 

دکتر صمد همچنین گفت: پس از بهبود قانون و نظم در خیبرپختونخوا ورود گردشگران از کره ، ژاپن و تایلند از سر گرفته شد اما اکنون ویروس کرونا بار دیگر هجوم گردشگران را کاهش داده است.

 

« لطیف الرحمان» ، سخنگوی اداره گردشگری خیبر پختونخوا نیز در این بارهدگفت :هدف این پروژه ارتقا و حفظ اماکن باستانی ، فرهنگ و گردشگری مذهبی در این ایالت است.

 

بر اساس این توافق نامه  سایت های مورد بازسازی از جمله سه مسجد تاریخی در سوات ، مسجد تاریخی کلام ، مسجد اودیگرام و دیگر مکان های عبادی از اهمیت جهانی برخوردار هستند.

کد خبر 990528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha