برگزاری برنامه های  سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم به زبان های مختلف

برنامه های سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله علیها به قم به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی و آذری به صورت رسانه‌ای و مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی احمدی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با تبریک سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم گفت: امروز به مناسبت 23 ربیع الاول، سالروز ورود پربرکت حضرت معصومه(س) به قم که به همین مناسبت روز قم نیز نامیده شده است برنامه های مختلفی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: امسال به علت شیوع ویروس کرونا، اغلب برنامه ها به صورت  رسانه‌ای و مجازی برگزار می شود.

 

وی افزود: برنامه رسانه‌ای سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها امروز( دوشنبه ۱۹ آبان) ساعت ۱۰ با حضور محدود برخی از خادمان برگزار می شود که از شبکه‌های قرآن و معارف سیما، رادیو معارف و شبکه استانی نور پخش خواهد شد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: با توجه به اینکه امسال برنامه استقبال از ورود کاروان نمادین حضرت معصومه سلام الله علیها به قم برگزار نمی‌شود برنامه گلباران مسیر میدان معصومیه تا حرم برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به کاهش چشمگیر آمار زوار خارجی و گردشگران به علت شیوع ویروس کرونا ادامه داد: واحد فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای اداره امور بین‌الملل حرم مطهر به مناسبت سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، برنامه‌هایی را به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی تولید کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تصریح کرد همچنین: ۱۷ شب سخنرانی با عنوان خانه‌های فاطمی به همت خادمان رسانه‌ای آستان مقدس حضرت معصومه(س) تهیه شده که هر شب بعد از نماز عشا از شبکه‌های نور، قران و معارف سیما، پخش می شود.

 

وی ادامه داد:به منظور تقدیر از مشارکت اصناف در برپایی مراسم استقبال کاروان نمادین ورود حضرت به قم در سال‌های گذشته و همچنین عرض تبریک سالروز ورود، بیش از ۲۰۰ بسته فرهنگی شامل شکلات، پوستر و استند میان کسبه حاشیه خیابان مسیر ورود حضرت به قم به همت معاونت فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) توزیع شد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها  یادآور شد: توزیع این بسته‌های فرهنگی به همت تعدادی از خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) به همراه پرچم مطهر حرم بانوی کرامت به همت معاونت فرهنگی حرم مطر حضرت معصومه سلام الله علیها و همکاری شهرداری قم و مؤسسه حضرت خدیجه سلام الله علیها انجام شد.

کد خبر 991273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha