رکورد بی سابقه فوتی ۵۷ نفری کرونا برای استان فارس

همتی گفت: در شبانه روز گذشته طی یک آمار بی سابقه ۵۷ نفر در استان فوت کرده اند که شمار قربانیان کرونا در استان فارس را به یک هزار و ۷۳۵ نفر رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی»، امروز (دوشنبه 19 آبان) با اشاره به آخرین آمار ابتلا به کرونا در استان فارس به خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع کرونا در استان یکصد و پنج هزار و 595 نفر به کرونا مبتلا شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تا کنون در کل استان بیش از 405 هزار تست کرونا در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و 741 بیمار بستری مشکوک و علامت دار به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 252 نفر آنها با وخامت در شرایط جسمی خود در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به قربانیان کرونا در 24 ساعت گذشته عنوان کرد: در شبانه روز گذشته طی یک آمار بی سابقه 57 نفر در استان فوت کرده اند که شمار قربانیان کرونا در استان فارس را به یک هزار و 735 نفر رسانده است.

همتی ادامه داد: 89 هزار و 773 مبتلا به کرونا در استان نیز پس از بهبودی کامل از بیمارستان ها مرخص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: وضعیت بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران مشکوک و علامت دار و بستری بحرانی است و در حال حاضر از یک هزار و ۷۴۱ بیمار بستری شده ۲۵۲ بیمار در وضعیت وخیم در بخش های ICU بستری هستند.

وی اعلام کرد: متاسفانه و ظرفیت بیمارستان های فارس در حال حاضر بسیار محدود شده است و مردم باید مراقبت از خود و دیگران را با رعایت نکات بهداشتی جدی تر بگیرند.

کد خبر 991475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha