مسئولان باید زمینه ساز حضور پرشور مردم در انتخابات باشند

هاشم پور با بیان اینکه مسئولان برای دلگرمی و امیدوار کردن مردم جهت شرکت پرشور در انتخابات اهتمام جدی داشته باشند گفت: باید انتخاباتی پررونق و رقابتی در انزلی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «مجید هاشم پور» امروز (دوشنبه، ۱۹ آبان) در جلسه معارفه معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان بندرانزلی گفت: در طول بیش از چهار دهه برگزاری انتخابات همواره با حضور و مشارکت پرشور مردم روبرو بودیم اما متاسفانه در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به علت تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و مجموعه عوامل مختلف مشارکت مردمی کاهش داشت.


مدیرکل سیاسی و انتخاباتی استانداری گیلان با اشاره به نزدیکی انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری افزود: مدیران و مسئولان اجرایی بکوشند تا امید و اعتماد به آینده نظام و حاکمیت در دل و جان مردم روشن بماند.


هاشم پور یاد آور شد: این حضور از نشانه ها و مولفه های برخورداری از پایگاه مردمی جمهوری اسلامی ایران در بین ملت است.


وی تاکید کرد: کشور ما در شرایط خاصی به لحاظ مشکلات و مسائلی که به واسطه تحریم های اقتصادی ایجاد شده، قرار دارد و متاسفانه جامعه جهانی نیز با این عمل ظالمانه همراهی کرده است.


هاشم پور افزود: دشمنان سعی دارند دولت را در زمینه برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم ناتوان نشان دهند تا بدین وسیله این سرمایه های اجتماعی که همانا اعتماد مردم است، کاهش یابد.


وی تعامل، همدلی، وحدت و هم افزایی بین دستگاه‌های مختلف و دستگاه‌های حاکمیتی را سبب خنثی ساختن این رفتارهای خصمانه اعلام کرد.


*با تفکر و نوآوری می توان مشکل اشتغال و معیشت را رفع کرد

«اسماعیل میرغضنفری» نیز در این جلسه راه برون رفت از تحریم های ناجوانمردانه را بهره گیری از امکانات روز اعلام کرد و افزود: امروزه که منابع اشتغال محدود تر شده است می توان با تفکر و نوآوری مشکل اشتغال و معیشت را رفع کرد.

 

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه در دنیای کنونی انسان های دارای فکر و اندیشه با بهره گیری از تکنولوژی می توانند معیشت خانواده خود را متحول کنند، ابراز امیدواری کرد بتوان با استفاده از این امکانات، نیازمندی های جامعه را در زمینه اشتغال بیشتر رفع کرد.


وی یکی از امتیازات دولت تدبیر و امید را استفاده از توانمندی بانوان عنوان کرد و بیان داشت: بندر انزلی یکی از شهرستان های برتر استان در زمینه بهره گیری از توان مدیریتی بانوان بوده است.


میرغضنفری افزود: این شهرستان با جمعیت ۹۰ درصدی شهری در تولیدات کشاورزی با مشکل مواجه بوده و تنها شهرستانی است که بیشترین درصد عایدات آن در حوزه صید و صیادی می باشد که متاسفانه در سال‌های اخیر بیشترین آسیب‌ها را در این حوزه متحمل شده است.


وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری فی مابینی که در عمر باقی مانده از دولت تدبیر و امید مانده بتوان این مشکلات را رفع کرد.


فرماندار انزلی تصریح کرد: شهرستان بندر انزلی از مقاصد گردشگری و توریست پذیر استان گیلان و کشور محسوب می شود اما امسال به لحاظ درآمد، هتل داران و رستوران داران آسیب های زیادی دیده اند.


وی محدودیت های ایجاد شده در زمان کرونا را دلیل عمده آسیب به اشتغال و معیشت مردم دانست و تصریح کرد: این امر موجب شد ما کسر درآمد و عایدات مردم را شاهد باشیم و بیشترین مشکل حال حاضر معوق ماندن وام‌های کسب و کار است.


میرغضنفری با بیان اینکه رضایت مردم در اولویت کارهای دولت قرار دارد خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان یک اصل مطرح بوده و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در بیانات رسمی خود مردم را ولی نعمت خود دانسته اند. بزرگ‌ترین امتیاز انقلاب اسلامی متکی بودن به پشتوانه مردمی آن است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مردم سالاری دینی اشاره می‌کند.

 

گفتنی است، طاهره تونگو از آذر ۸۹ وارد انزلی شد و به مدت دو سال و نیم معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان بندرانزلی را برعهده داشت‌.


سمانه حسيني نويد متولد سال 1362، دارای مدرك كارشناسی علوم سياسي، كارشناسی حقوق و كارشناسی ارشد روابط بين الملل است كه طی حكمی از سوی  استاندار گيلان به عنوان معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرستان بندرانزلی معرفی شد.


او پیش از این بخشدار مرکزی لاهیجان، سرپرست گروه برنامه ريزی و امور عمرانی، مشاور بانوان و خانواده فرمانداری لاهيجان، مسئول امور شهری و روستايی و مسئول ساماندهی سواحل لاهيجان بود.






کد خبر 991503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha