اجرای  طرح آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهر ملایر

بابایی گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سالهای اخیر و همچنین کاهش سطح آبهای زیر زمینی به منظور صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف آب، آبیاری تحت فشار در فضای سبز ملایر اجرا شد.

«حسین بابایی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سالهای اخیر و همچنین کاهش سطح آبهای زیر زمینی به منظور صرفه جویی و بهینه سازی در مصرف آب، آبیاری تحت فشار در فضای سبز ملایر اجرا شد.

 

شهردار ملایر از از بهسازی سیستم‌های آبرسانی فضای سبز شهری خبر داد و اظهار داشت: در چند سال اخیر با توجه به بحران کم‌آبی و به منظور آبیاری منظم درختان و عرصه‌های سبز شهری، برنامه‌های مدونی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری تهیه و تنظیم شده تا بتوان با برنامه‌ریزی صحیح و تغییر الگوهای سنتی به مدرن در کاهش مصرف آب در فضای سبز شهری، به مدیریت تلفیقی آب دست یافت.

 

بابایی خاطر نشان کرد: با توجه به تحولات صورت گرفته در گستره زندگی شهری، ایجاد فضاهای سبز از نیازهای ضروری سطوح مختلف شهری بوده و از سوی دیگر  با توجه به  کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، تامین آب فضای سبز شهری از دغدغه‌های مدیریت شهری است، لذا برنامه‌ریزی به منظور توسعه فضاهای سبز، نیازمند رعایت معیارها و استانداردهای توسعه این عرصه‌های سبز است.

شهردار ملایر از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به طول 800 متر در بلوار آیت اله میرشاهولد و به طول 2 کیلومتر در بلوار شهید آیت‌اله دکتر بهشتی خبر داد و هدف از اجرای این عملیات را بهینه‌سازی مصرف آب، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی، افزایش راندمان آبیاری و کاهش استفاده از ماشین‌آلات (آبیاری تانکری) عنوان کرد.

بابایی افزود: تکمیل شبکه آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری را در دستور کار داریم و اقدامات لازم درخصوص ایجاد و توسعه آبیاری تحت فشار در عرصه‌های فضای سبز شهری ملایرصورت گرفته است و بزودی شاهد اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بلوار مبل و منبت شهید مطهری خواهیم بود.

 شهردار ملایر افزود: نظارت مداوم شبکه آبرسانی و رفع نواقص آن در کمترین زمان برای پیشگیری از هدر رفت آب، جایگزینی گیاهان مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوایی،کاهش عرصه‌های چمن‌کاری با تغییر الگوی کاشت و استفاده از گیاهان پوششی جایگزین چمن از جمله رویکردهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ملایر در توسعه فضای سبز است.

وی گفت:در تلاش هستیم با گسترش سیستم آبیاری تحت فشار در فضای سبز شهری بتوانیم راندمان آبیاری فضای سبز را افزایش و هزینه‌های آبیاری را کاهش دهیم.

 

طرح آرام سازی پیاده روهای مرکزی شهر

وی در ادامه با بیان اینکه طرح آرام سازی پیاده روهای هسته مرکزی شهر با جمع آوری موانع فیزیکی موجود در مسیر عبور عابرین پیاده اجرا می شود گفتک در این زمینه کسبه ما را همراهی کردهاند

وی گفت : در طرح آرامسازی پیاده روها، شهرداری در نظر دارد با جمع آوری موانع فیزیکی موجود در مسیر عبور عابرین پیاده ، علاوه بر انتظام بخشی به پیاده رو ها ، مسیری ایمن را برای عابرین پیاده در هسته مرکزی شهر ایجاد نماید.

بابایی در ادامه گفت در طرح آرامسازی پیاده روها با مشارکت کسبه موانعی که موجب تضییع حقوق عامه در پیاده روها شده و گاها بعنوان بستری برای انتقال ویترین به فضای پیاده رو شناخته میشوند توسط شهرداری از سطح معبر حذف و مسیر عبور عابرین به مرور آزاد خواهد شد.

 

ضد عفونی روزانه معابر

شهردار ملایر در ادامه گفت: واحد خدمات شهري جهت ضد عفوني و گند زدايي مراکز شهري روزانه بیش از18 هزار ليتر محلول ضد عفونی کننده را با خودروي تانکر آب مجهز به دستگاه مه پاش در برخی از معابر و مسیرهای تعیین شده می پاشد .
بابایی با اشاره به اقدامات سایر سازمان های وابسته به شهرداری ملایر گفت: سازمان سيما، و منظر و فضاي سبز شهری با ضد عفوني آبخوري هاي سطح بوستان ها، سرويس هاي بهداشتي با استفاده از مواد ضد عفوني کننده توسط پرسنل این سازمان و توزيع ماسک و دستکش در بين کارگران فضاي سبز به تعداد 500 عدد در روز، کمک شایانی جهت مبارزه با ویروس کرونا انجام می دهد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان حمل و نقل مسافر و بار گفت: ضدعفوني و گندزدايي ترمينال هاي سطح شهر توسط سازمان حمل و نقل مسافر و بار و نیز ضد عفوني و گندزدايي تاکسي ها و اتوبوس های فعال این سازمان و تهيه و خريد ماسک و توزيع آن بين رانندگان تاکسي سطح شهر، کنترل تاکسي ها جهت رعايت پروتکل هاي بهداشتي و فاصله گذاري اجتماعي مبني بر سوار کردن سه سرنشين و چاپ و نصب بروشور عدم سوار کردن افراد بدون ماسک بر روي تاکسي ها ازجمله اقدامات این شهرداری جهت مبارزه با این ویروس منحوس است.
بابایی:نصب بنر در سطح شهر با موضوع رعايت موارد بهداشتي کرونا ، استفاده از ظرفيت فضاي مجازي در کانال شهرداري، سايت شهرداري و ساير کانالها و بازديد مشترک  از روند گندزدايي معابر، بوستان ها، ترمينال ها و مکان هاي شلوغ شهر را از دیگر اقدامات  شهرداری ملایر برشمرد.

وی اطلاع رساني در معابر و خيابانهاي سطح شهر و اعلام هشدار به شهروندان توسط سه اکيپ، گندزدايي محوطه بهشت هاجر ،آهک پاشي محوطه تدفين اموات کرونايي و شستشو و کفن و دفن اموات کرونايي با رعايت پروتکل هاي بهداشتي را از دیگر اقدامات برشمرد.
 

کد خبر 991637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha