کرونا ویروس همچنان کشنده و خطرناک/ برخورد قهری با اصنافی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند

فتح اللهی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس جدی گرفته شود گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب برخورد قهری و تعطیلی اصناف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح اللهی» امروز(سه شنبه، ۲۰ آبان) در جلسه ستاد مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: سلامت و معیشت دو دغدغه مهم امروز جامعه است.


فرماندار رشت به بحران کروناویروس و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی شاهد افزایش بیماری کرونا ویروس در کشور هستیم و روزانه بیش از ۴۰۰ هم وطن را از دست می دهیم،‌ این آمار یک فاجعه‌ای انسانی است.‌


وی ادامه داد: با رعایت اصول بهداشتی شاهد کاهش این بیماری خواهیم بود اما متاسفانه برخی‌ها هنوز این بیماری را جدی نگرفتند.


فتح اللهی با اشاره به اینکه عدم رعایت اصول بهداشتی سبب اجرای طرح تعطیلی اصناف شده است تصریح کرد:با تعطیلی اصناف، باعث ایجاد دغدغه و مشکل در معیشت این اقشار خواهیم شد اما برای قطع زنجیره باید اجرا شود.‌


فرماندار رشت اضافه کرد: این طرح از امروز(۲۰ آبان) آغاز شده و تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت. اگر عموم مردم رعایت کنند این طرح بعد از یک ماه متوقف می‌شود در غیر اینصورت تداوم خواهد یافت.


فتح اللهی افزود: مردم کشور چین با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند و اکنون فوتی در آن کشور مشاهده نمی‌شود.‌


فرماندار رشت به ظرفیت رسانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: با همکاری رسانه‌ها می‌توان آموزش عمومی را افزایش داده و خطرات ناشی از این بیماری را بیش از پیش به عموم مردم رساند.


وی اظهار داشت: با تعطیلی اصناف، باید راهکاری برای مشکلات معیشتی، مالیات، بیمه و اجاره این قشر اندیشیده شود.


فتح اللهی با تاکید بر اینکه تصمیمات استانی اتخاذ شود و همیشه منتظر تصمیمات پایتخت نباشیم اضافه کرد: با توجه به شرایط منطقه مشکلات شناسایی و بنا بر آن تصمیمات استانی و شهرستانی در گیلان اتخاذ شود.


فرماندار رشت اظهار داشت: در بحران کرونا ویروس و اجرای طرح‌های قهریه همه دستگاه‌های اجرایی مسئول بوده و بایستی در مقابله با مشکلات جبران‌ناپذیر، تصمیم‌سازی شود. 

کد خبر 991645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha