محدودیت‌های جدید کرونایی در بجنورد اعمال می‌شود

محدودیت‌های جدید کرونایی که بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و برای ۳۱ مرکز استان مصوب شده، از امروز بیستم آبان ماه در مرکز خراسان شمالی اعمال می شود.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ بر اساس آخرین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در مراکز 31 استان و همچنین شهرهای پرجمعیت و پرخطر بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و با هدف کاهش زنجیره ابتلای این بیماری از امروز 20 آبان ماه آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

 

این محدودیت‌ها شامل همه مشاغل می‌شود و از ساعت ۱۸ امروز سه شنبه بیستم آبان ماه به مدت یک ماه تا بیستم آذرماه، تعطیل خواهند شد به جز مشاغلی که مایحتاج ضروری مردم مانند بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مطب‌ها، داروخانه‌ها، آتش نشانی، فروشگاه‌های مواد غذایی سوپر مارکت‌ها را در بر خواهد گرفت.

 

«علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده است: با دستورالعملی که از قبل در ۲۵ مرکز استان اجرایی شده، مشاغل گروه ۳ و ۴ که تا تاریخ ۲۳ آبان تعطیل شده بود این محدودیت در آن‌ها به قوت خود باقی است و به گروه شغلی ۲ از روز سه شنبه ۲۰ آبان اضافه خواهد شد و ۸۹ شهرستان که در وضع بحرانی قرار گرفته بودند، شامل این مراکز هستند.

 

«غلامرضا عوض زاده» فرماندار بجنورد شب گذشته در حاشیه نشست ستاد کرونا شهرستانی در خصوص جزئیات طرح جدید محدودیت یک ماهه گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ اعلام کرد: مطابق اعلام ستاد ملی کرونا، این طرح از سه شنبه بیستم آبان ماه آغاز و تا بیستم آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه تمامی مشاغل گروه شغلی ۲ از مورخ بیستم آبان به مدت یک ماه حداکثر تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت خواهند بود، اظهارکرد: تمامی مشاغل گروه های شغلی ۳ و ۴ مطابق مصوبه قبلی ستاد کرونا مجاز به فعالیت در طول شبانه روز نیستند و فعالیت تا ساعت ۱۸ فقط مختص گروه شغلی ۲ خواهد بود.

 

عوض زاده با بیان اینکه بازرسی ها و نظارت ها در طول دوران یک ماهه اعمال محدودیت ها افزایش می یابد، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط اصناف یا گروه های شغلی اعلام شده، نسبت به اخطاریه و جریمه و در انتها پلمب مرکز مورد نظر از طریق قانونی اقدام خواهد شد.

 

به گزارش شبستان؛ مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و  فروش غیرمواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

 

مشاغل گروه سوم هم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

 

گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می شود.

 

 

 

کد خبر 991806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha