اقدامات کنترلی و نظارتی بیماری کرونا در نهبندان تشدید می شود

بیکی با اشاره به افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در شهرستان نهبندان طی روهای اخیر، گفت: اقدامات کنترلی و نظارتی کرونا در نهبندان تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (٢٠ آبان ماه) در جلسه ستاد شهرستانی بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم سبب روند رو به رشد افراد مبتلا به کرونا شده لذا باید با دخالت مستقیم و موثر دستگاه ها، این پیک کاهش یابد.

 

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در فصل پاییز، نسبت به فصل تابستان تعداد افراد مبتلا و هم تعداد فوتی های ناشی از این بیماری دو برابر شده است، گفت: در استان خراسان جنوبی روزانه قریب به ١٠ نفر فوتی دارد و این روند در حال افزایش و نگران کننده است.

 

 

بیکی تصریح کرد: افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است، بنابراین راهکار ها و پیشنهادات دستگاه های اجرایی برای کاهش روند با حضور استاندار خراسان جنوبی بررسی می شود.

 

 

وی گفت: مدیریت محلی و بومی برای کاهش بیماری کرونا باید اعمال شود زیرا نسبت به سنجش وضعیت ١٠٠ هزار نفری، آمار ابتلای استان خراسان جنوبی نسبت به جمعیت بالا است.

 

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: شهرستان نهبندان به نسبت یک‌صد هزار نفری که سنجیده و رتبه بندی می شود؛ رتبه ١١ ام را دارد، که کمترین آمار ابتلا را در بین شهرستان های استان، نهبندان داشته اما وضعیت این شهرستان در حال حاضر مشکی شده است.

 

 

 بیکی با بیان این مطلب که به شکل فزاینده ای آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح استان خراسان جنوبی در حال افزیش است، گفت: افرد مبتلا در شهرستان نهبندان افزایش یافته و نیازمند رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل ها توسط مردم هستیم.

 

 

وی از تشدید نظارت ها، مقابله و برخورد با کسانی که موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند، خبر داد و گفت: نظارت و برخورد با متخلفان به صورت جدی تر دنبال می شود.

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ٩ ماه است با کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، افزود: فضای مجازی و رسانه ها باید زندگی با کرونا را به مردم آموزش دهند زیرا تا ریشه کنی بیماری، فاصله داریم.

 

 

بیکی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۴٢٠ فوتی ناشی از کرونا در کشور داریم، گفت: این آمار، عدد زیادی است و دستگاه های متولی باید در کنار مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و فشار اقتصادی وارده، مردم را اقناع کرده و دلایل تشدید نظارت ها را در این شرایط برای مردم اعلام کنیم.

 

 

 وی در این جلسه از اداره صنعت و معدن شهرستان خواست: واحدهای صنفی را به رعایت شرایطی در توزیع اقلام تنظیم بازاری توجیه نموده و تقاضاهای کاذب در خصوص سوخت مایع و برخی کالاها را رصد کند تا شاهد صف های طولانی برای تهیه اقلام و در نتیجه افزایش آمار مبتلایان در شهرستان نباشیم.

 

 

 

 فرماندار نهبندان در پایان با بیان اینکه بیمارستان نهبندان فاقد دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران کرونایی است، گفت: در این خصوص نیازمند مشارکت مردم و خیرین سلامت هستیم.

 

 

 

در این جلسه همچنین مدیران دستگاه های اجرایی به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و نظرات آنان توسط عوامل اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

 

کد خبر 991888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha