آمادگی میراث فرهنگی خوزستان برای توسعه نرم‌افزار «گردشگریار خوزستان»

موسوی از آمادگی این اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان برای تنظیم تفاهم‌نامه با مجری طرح برنامه کاربردی «گردشگریار خوزستان» به منظور توسعه این نرم‌افزار خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سیدحکمت‌الله موسوی» در نشست توسعه نرم‌افزارهای مرتبط با صنعت گردشگری استان که با محوریت برنامه کاربردی «گردشگریار خوزستان» برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن ایده این طرح از سوی استاندار خوزستان اظهار کرد: استاندار خوزستان در یکی از جلسات ستاد خدمات سفر که پیش از نوروز 98 برگزار شد، به شدت روی موضوع فاصله گرفتن از چاپ نقشه و بروشور که موضوعی منسوخ‌شده در سطح دنیا است و روی‌آوردن به نرم‌افزارهای دیجیتالی در فضای مجازی تأکید داشت.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: موضوع اپلیکیشن گردشگری از سوی ما مطرح و با پیگیری‌هایی که انجام شد و طرح ایجاد برنامه کاربردی «گردشگریار خوزستان» را عملی کردیم که بخشی از آن برای نوروز 98 تهیه و اجرا شد.

 

وی با تأکید بر اهمیت این برنامه گردشگری و مفید بودن آن تصریح کرد: این برنامه کاربردی قطعاً در راستای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌ها مفید است و در توسعه و ترویج صنایع دستی و حتی بازاریابی در این حوزه و حوزه گردشگری یاری‌رسان خواهد بود.

 

موسوی با اشاره به اینکه این برنامه، حتی در تقویت حفاظت از آثار تاریخی و محوطه‌ها نیز ممکن است مفید باشد و باعث معرفی آنها شود اضافه کرد: اگر در محل تفرج‌گاه‌ها و آثار تاریخی نصب تابلو انجام و درخصوص آثار اطلاع‌رسانی شود، گردشگر می‌تواند اطلاعات را در محل وارد برنامه کرده و به صورت جامع در خصوص اثر بهره‌برداری اطلاعاتی کند.

 

وی با بیان اینکه ما آمادگی داریم تا در راه توسعه این نرم‌افزار گام برداریم ابراز کرد: لازمه این موضوع این است که تفاهم‌نامه‌ای میان ما و بخش خصوصی مجری طرح تنظیم و تعهدات در آن مشخص شود و مجری طرح نیز موافقت اصوولی آن را از معاونت برنامه‌ریزی و تأمین منابع اداره‌کل دریافت کند تا ما بتوانیم در بُعد اعطای تسهیلات برای این موضوع نیز کمک کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اینکه اتفاق کرونا باعث شد متوجه شویم تا چه اندازه از فعالیت‌هایی که می‌توان در دنیای مجازی انجام داد غافل هستیم یاد آور شد: کرونا این نکته را به ما گوشزد کرد که می‌توان در فضای مجازی کارهای بسیار خوب و مفیدی انجام داد و حتی باعث کاهش هزینه‌ها شد.

 

گفتنی است، در این نشست در خصوص روند ارتقای برنامه کاربردی «گردشگریار خوزستان» که پیش از این بخش‌هایی از آن در قالب فاز اول و دوم توسط معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان و با همکاری بخش خصوصی تهیه شده بود، بحث و مقرر شد روند تکمیل و توسعه این نرم‌افزار با حفظ تعهدات دو طرف در قالب یک تفاهم‌نامه و با رعایت قوانین و ضوابط انجام شود.

 

کد خبر 991968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha