۲۳ بار حمله صهیونیست ها به مسجدالاقصی در ماه گذشته

وزارت اوقاف فلسطین در گزارشی اعلام کرد که صهیونیست ها طی ماه گذشته ۲۳ بار به مسجدالاقصی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اللواء»، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان در طول ماه گذشته 23 بار به مسجدالاقصی حمله کردند و 50 بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند.

 

در این گزارش آمده است: بیشتر حملات به بهانه «عیدالعرش» یهودی در هفته اول ماه گذشته میلادی صورت گرفته است و این حملات نیز به دعوت گروه های افراطی موسوم به «معبد موهوم سلیمان» انجام شده است.

 

این گروه های افراطی همچنین با صدور بیانیه هایی خواستار افزایش فشار بر نمازگزاران، محافظان و کارکنان اداره اوقاف اسلامی قدس شده بودند که این اقدامات با هدف تغییر در مسجدالاقصی صورت می گیرد.

 

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین همچنین اعلام کرد: پلیس صهیونیستی نیروهای خود را در خیابان ها و محله های قدس افزایش داد و غرامت های مالی برای ورود افراد غیر بومی به قدس بست و از ورود اهالی قدس به مسجدالاقصی جلوگیری کرد.

 

این وزارتخانه افزود: از دیگر اقدامات شنیع صهیونیست ها، بازداشت محافظان و کارکنان مسجدالاقصی بوده است و آنان را تهدید کرده که حق ورود به مسجدالاقصی را برای مدتی ندارند.

 

در همین راستا، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نسبت به یهودی سازی شهر قدس هشدار داد و گفت: نصب پل هوایی معلق در منطقه «وادی ربابه» در جنوب مسجدالاقصی اقدام خطرناک این رژیم علیه فلسطینی ها است.

کد خبر 992267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha