وبینار بررسی ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی برگزار شد

در آستانه سالروز ارتحال آیت الله سیدمحمدحسین طباطبایی، وبینار علمی و تخصصی بررسی ابعاد شخصیتی آن علامه و فقیه متأله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در وبینار بررسی ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی اظهار داشت: رفع خلاءهای فرهنگی امروز جامعه در گرو ترویج اندیشه‌های علمایی چون علامه طباطبایی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که عظمت علمی علامه، دارای ابعاد مختلف شناخته شده و گاه ناشناخته، حتی در مجامع علمی است، خاطرنشان کرد: رویکرد عقلانی و تفکر و تأمل در مسائل مختلف، از شاخص‏ های بارز علامه و در سراسر زندگی ایشان نمودار بود.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی، با همراه کردن عرفان نظری و عملی، طعم خوش حقایق عرفانی را چشیده بود و زندگی عادی ایشان، الگویی برای طالبان مسیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: عظمت علمی علامه در مباحث تفسیری و فلسفی موجب شده تا تبحر ایشان در سایر علوم تحت الشعاع واقع شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه علامه طباطبایی در طول زندگی پربرکت خود همواره پاسخگوی پرسش‌های جوانان بود افزود: بینش علامه و شناخت مقتضیات زمان و مکان را میشود در آثار ایشان دید.

وی یکی از نوآوری های مهم علامه طباطبایی در فلسفه را نظریه ادراکات اعتباریه عنوان و تاکید کرد: این نظریه در بعد معرفت شناسی، می تواند بر بسیاری از مسائل در علوم مختلف تاثیری عمیق بگذارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این نظریه را از حیث تاثیرگذاری بر مسائل مختلف با نظریه حرکت جوهری ملاصدرا مقایسه می کنند.

گفتنی است، علامه طباطبایی، اسفند ۱۲۸۱ شمسی در تبریز دیده به جهان گشود و ۲۴ آبان ۱۳۶۰ در شهر مقدس قم دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 992548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha