کتاب «مسجد حماسه ساز»؛ راوی نقش تاثیرگذار مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین

کتاب «مسجد حماسه ساز» حرکتی در جهت معرفی مسجد صاحب الزمان(عج) به عنوان مسجد جنوب شرق استان تهران است که در پی توصیه مقام معظم رهبری به ثبت نقش مساجد تأثیر گذار به رشته تحریر در آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران،مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین در طول بیش از 70 سال که از ساخت بنای اولیه آن می گذرد، نقش شاخصی در جنوب شرق استان تهران داشته و تاثیر گذاری این مسجد در حوزه های مختلف، بی بدیل و منحصر به فرد بوده و در بسیاری از تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان، تاثیر مستقیم و قابل توجهی داشته است.

 

کتاب «مسجد حماسه ساز» تألیف آقای سید محمد حسن محمودی در پی توصیه مقام معظم رهبری به ثبت نقش مساجد تأثیر گذار در انقلاب اسلامی و سایر عرصه‌ها تدوین شده است.

 

سید محمد حسن محمودی نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران اظهار داشت: این نوشتار حرکتی در جهت معرفی مسجد صاحب الزمان(عج) به عنوان مسجد جنوب شرق استان تهران است.چرا که این مسجد از زمان تأسیس تاکنون خاصه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کانون تحولات فرهنگی و اجتماعی بوده است.

 

وی افزود: این کتاب، با بیانی روان و سلیس تنظیم شده است و مستند بودن و نظام مندی مباحث طرح شده در کتاب برای ما بسیار اهمیت داشت.

نویسنده این اثر تصریح کرد: در این کتاب نقش مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین به عنوان یک مسجد منحصر به فرد در جنوب شرق استان تهران مورد بررسی قرار گرفته و به نقش این مسجد در خدمت رسانی در عرصه های مختلف نظیر ازدواج آسان، ساخت درمانگاه خیریه، دارالایتام، صندوق قرض الحسنه، فعالیت های قرآنی، کتابخانه مسجد، مرکز حل اختلاف، پشتیبانی جنگ و... پرداخته شده است.

 

وی ادامه داد: هدف از تألیف این کتاب، پاسداشت کوچکی از نفش آفرینی مسجد صاحب الزمان(عج) در شهرستان ورامین و تاثیرگذاری آیت الله محمودی با بیش از نیم قرن اقامه نماز جماعت در این مسجد بوده است.

 

گفتنی است، به جرأت باید اعتراف کرد که یکی از کم نظیرترین و بی بدیل ترین شاهکارهای هنر اسلامی ایران در عصر حاضر را باید در این مسجد جستجو کرد، به طوری که برخی هنرمندان برای الگو برداری و اطلاع از آخرین شیوه های استفاده از هنر اسلامی در مساجد، به ورامین آمده و از این مسجد بازدید کرده اند و هم اکنون تعدادی مجموعه فرهنگی و اجتماعی زیر نظر مسجد صاحب الزمان(عج) مشغول به فعالیت و خدمت رسانی هستند که در این کتاب به طور مفصل به آن اشاره شده است.

 

لازم به ذکر است، در این کتاب ابتدا به تاریخچه مسجد صاحب الزمان(عج)اشاره و سپس ائمه جماعاتی که در این سنگر مقدس نماز اقامه کرده اند و افراد و امنای تاثیر گذار در ساخت این بنای مقدس معرفی شده اند و در ادامه فعالیت های صورت گرفته اعم از سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به رشته تحریر در آمده است و در انتها تصاویر مستند و تاریخی  مسجد صاحب الزمان(عج) و رویدادهایی که در این مسجد اتفاق افتاده با ذکر جزئیات در اختیار مخاطب قرار داده شده است.

 

بر اساس این گزارش، این کتاب توسط انتشارات اندیشه زرین در سال 1397 به تیراژ 1000 نسخه چاپ گردیده است و علاقمندان به مباحث دینی، مذهبی و تاریخی می توانند برای تهیه این کتاب به کتابفروشی های فرهنگی و دینی معتبر مراجعه نمایند.

کد خبر 992849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha