پنج ایستگاه سیار تشخیص کرونا در اردبیل دایر شد / نظارت بر اصناف ادامه دارد

خلفی زاده گفت: پنج ایستگاه سیار تشخیص کرونا بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان جهت شناسایی بیشتر مبتلایان و اطلاع رسانی در زمینه شیوع این بیماری در مناطق پرتردد شهر اردبیل دایر شد.

«محمد رضا خلفی زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: پنج ایستگاه سیار تشخیص کرونا بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان جهت شناسایی بیشتر مبتلایان و اطلاع رسانی در زمینه شیوع این بیماری در مناطق پرتردد شهر اردبیل دایر شد.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردبیل تصریح کرد: این ایستگاه ها با هدف نمونه برداری جهت تشخیص ابتلا افراد به کرونا و کمک به افزایش آگاهی افراد نسبت به سلامت عمومی و کاهش شیوع این بیماری انجام می شود.

 

این مقام مسئول افزود: در خصوص بازرسی اکیپ های ویژه مقابله با شیوع بیماری کرونا نیز طی روز گذشته 196 صنف مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 74 درصد وضعیت مطلوبی در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته اند.

 

خلفی زاده خاطر نشان کرد: محدودیت های فعالیت اصناف نیز بعد از ساعت 18 مورد رصد این اکیپ ها قرار گرفت و تذکرات لازم به اصناف در این زمینه داده شد.

 

وی اذعان داشت: 6 صنف متخلف در خصوص عدم رعایت ساعت فعالیت اصناف نیز با صدور اخطاریه و تذکر درخواست همکاری لازم در این خصوص شد.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردبیل یادآور شد: طی همین مدت یک واحد آرایشگاه زنانه نیز به دلیل فعالیت پلمپ و 6 واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیرون بری و فاصله گذاری اجتماعی نیز تعطیل شد.

 

خلفی زاده بیان کرد: از همه شهروندان به ویژه صاحبان اصناف درخواست می شود تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و توجه به دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا استان زمینه کاهش شیوع بیماری کرونا را فراهم کنند.

کد خبر 992924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha