گردش اتوبوس «مسیر دانایی» در چهار منطقه محروم شیراز

جعفری گفت: اتوبوس «مسیر دانایی» نیز به عنوان یک کتابخانه سیار در چهار منطقه محروم شیراز در گردش خواهد بود و روزهای تعطیل در مسیرهای پیاده روی شیراز مستقر می شود و یک فضای ۲۰ نفره با امکان پخش فیلم برای کودکان نیز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (شنبه 24 آبان)  در آیین رونمایی از نخستین اتوبوس سیار کتاب با عنوان «مسیر دانایی» و گشایش کتابخانه عمومی و سالن مطالعه استاد «بهمن بیگی» به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: سال گذشته شیراز با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و نهاد کتابخانه های عمومی استان، عنوان پایتختی کتاب را به دست آورد.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: این عنوان به دلیل بحران کرونا تا سال 1400 تمدید شد.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز برای کتاب و کتابخوانی بیش از 28 برنامه متنوع برای سال پیش رو در نظر گرفته است که اهدای 11 کتاب با خط بریل به کتابخانه نابینایان، ترجمه 14 کتاب با موضوع کودکان از نویسندگان شیرازی و برتر کشور به انگلیسی و عربی و ثبت آنها در یک سامانه بین المللی از جمله آنهاست.

جعفری با اشاره به اجرای پویش «تاکسیرانان دوستدار کتاب»، در این برنامه ها بیان کرد: در این پویش 30 تاکسی به کتاب مجهز می شوند که به صورت گردشی در تاکسی ها در دسترس مسافران قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این هفته همچنین از کتابخانه استاد «بهمن بیگی» با اهدای بیش از 6 هزار جلد با محور تاریخ و ادبیات با همت مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، رونمایی می شود.

جعفری تاکید کرد: این کتابخانه ظرفیت خوبی برای این منطقه محروم شهر شیراز ایجاد کرده است و در سطح شیراز بی نظیر است و قرائت خانه 80 نفری دارد.

وی ادامه داد: اتوبوس «مسیر دانایی» نیز به عنوان یک کتابخانه سیار در چهار منطقه محروم شیراز در گردش خواهد بود و روزهای تعطیل در مسیرهای پیاده روی شیراز مستقر می شود و یک فضای 20 نفره با امکان پخش فیلم برای کودکان نیز دارد.

جعفری اعلام کرد: شهرداری شیراز در نظر دارد تا در سه فرهنگسرای بزرگ مقیاس دیگر شهر شیراز نیز کتابخانه راه اندازی کند.

 

کد خبر 993039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha