توزیع ۴ هزار کتاب در هفته کتاب در سطح کانون های مساجد/ فعالیت ۸۶ کتابخانه عمومی در سطح مساجد ایلام

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه در طول هفته کتاب بیش از ۴ هزار جلد انواع کتاب در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد توزیع می شود، گفت: در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی در سطح مساجد استان فعال است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:گرامیداشت بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با برنامه های متنوعی فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با محوریت فضای مجازی در سطح استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه ۸۶ کتابخانه عمومی در سطح کانون های فرهنگی و هنری استان فعالیت دارند، ابراز کرد: از این تعداد، یک باب کتابخانه درجه‌یک، 8 باب کتابخانه عمومی درجه 2 و مابقی نیز درجه‌های 3 و 4 و 5 بوده که در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام پذیرای جوانان علاقه‌مند به کتاب و اعضای کانون‌های مساجد هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: در هر کدام از این کتابخانه ها به عنوان کتابخانه های مخزن دار، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در زمینه های مختلف دینی، علمی، فرهنگی، ادبی، آموزشی، درسی و سایر حوزه ها وجود دارد که مورد استفاده جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به شیوع کرونا در نقاط مختلف استان، ابراز کرد: در هفته کتاب با همکاری و تعامل رابطان، مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد تلاش شده است که با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، نشست های کتابخوانی، معرفی کتاب، انتشار معرفی کتاب از  طریق عکس نوشته، بیان خلاصه کتاب های مطالعه شده توسط اعضای کانون های مساجد و مسابقات کتابخوانی گام های مثبتی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه برداشته شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  نیز ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق روستایی و شهرستان این استان فعالیت دارند، ابراز کرد: یکی از اهداف و سیاست های کانون های فرهنگی و هنری جذب جوانان به مساجد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری است که وجود کتابخانه ها در سطح کانون های مساجد نیز نقش مهمی در راستای حضور جوانان در سطح مساجد و توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اجرای طرح ملی شنبه های کتاب در سطح کانون های مساجد، گفت: طرح سراسری «شنبه‌های کتاب» در سطح کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با محوریت ائمه جماعات مساجد و با همکاری کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد  هم اکنون با محوریت فضای مجازی و در راستای معرفی کتاب توسط خوانندگان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور خاطرنشان کرد: رونق بخشیدن به کتابخانه‌های عمومی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و استفاده بهینه از فضای مجازی در راستیا توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه از دیگر اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.

 

وی گفت: در این راستا گروه های مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تشکیل شده و هر کدام از کانون های مساجد برنامه های خود را در هفته کتاب و کتابخوانی تشریح و اطلاع رسانی می کند.

 


 

 

کد خبر 993406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha