ظرفیت فضای مجازی برای رشد مطالعه به‌ کار گرفته شود

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: ظرفیت فضای مجازی برای رشد و افزایش سرانه مطالعه به‌ کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در دیدار با کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان که بمناسبت روز و هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت گفت:فعالان حوزه کتاب و زحمتکشان این وادی در خط مقدم یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار، ارزشمند و ماندگار قرار دارند.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از مشکلات موجود متاثر از مسائل فرهنگی است که با تقویت سطح مطالعه می‌توان سطح فرهنگ جامعه را افزایش و بخشی از مشکلات را کاهش داد.

عباسی در خصوص تامین بودجه هزینه کتابخانه ها اضافه کرد: سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل درآمد شهرداری‌ها در قانون تعیین و مراجع تفسیر قوانین نیز مشخص است که تحقق این سهم در شهرستان مستلزم پیگیری است.

فرماندار پیشوا به فرهنگ کتابخوانی در روستاها نیز اشاره داشت و بیان کرد: با توجه به لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی‌ و ترویج کتابخوانی در سطح روستاها، لازم است دهیاران و مدیران روستایی علیرغم وجود کمبودها و موانع در این عرصه ورود کنند.

وی تصریح کرد: وجود کتابخانه در جلیل‌آباد و طارند بالا فرصتی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این مناطق است که باید از آن بهره برد.

عباسی ظرفیت فضای مجازی را در این ایام شیوع ویروس کرونا برای مطالعات فرهنگی بالا دانشت و اظهار داشت: از آنجا که شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داده کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید ابتکار عمل را به‌ دست گرفته و از فضای مجازی برای ارتقای سطح مطالعه حداکثر استفاده را نمایند.
 
وی در پایان گفت: علیرغم محدودیت تعریف پروژه‌های جدید، به دلیل تازه تاسیس بودن شهرستان پیشوا و نیازمندی‌های فراوان زیرساختی، احداث کتابخانه جدید در شهرک‌های بالادست ضروری‌ است و بدین منظور پیگیری‌های لازم را از مبادی مربوطه به منظور تامین اعتبار و همچنین پیش‌بینی‌ زمین مناسب صورت خواهیم داد.

کد خبر 993552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha