کتاب و انسان لازم و ملزوم یکدیگر هستند

ماموستا شهبازی، گفت: جامعه امروز به خصوص قشر جوان که آینده های زمانند نیاز به کتاب و قلم دارند چرا که کتاب و انسان لازم و ملزوم یکدیگر هستند و خواسته را توانسته و کاسته را از بین می برد.

ماموستا یحیی شهبازی امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان روانسر با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، گفت: در حقیقت کتاب نوعی باقیات صالحات بندگان خدا بوده که همیشه زنده است بیان داشت: زنده ماندن به معنای اینکه اگر شخصی عمر گرانبهای خود را صرف کتاب و قلم بنماید در حقیقت عمرش به هدر نرفته و همیشه ماندگار است چرا که سوغات و یادگاری از خود در این دنیا به جای می گذارد و نام و یادش همواره در اذهان باقی خواهد ماند.

 

وی افزود: آن دسته که از افرادی که از کتاب های دینی، علمی و مذهبی  استفاده بهینه می برند به طور خودکار معلومات خود را به جامعه منتقل می دهند و آثار و برکات فراوانی را نیز به همراه دارد.

 

ماموستا شهبازی با اشاره وجود مفید ومناسب بودن کتاب های مختلف در کتابخانه ها، تصریح کرد: کتاب باید مناسب و با توجه به هدف کتابخانه و مراجعان آن انتخاب شود. در قفسه های کتاب نباید هر نوع کتابی باشد چون اهداف کتابخانه ها متفاوت است.مثلا در کتابخانه پژوهشگاه تنها کتاب هایی باید انتخاب شود که مناسب با اهداف کلی پژوهشگاه و رشته های تحصیلی آن باشد.

 

امام جمعه موقت اهل سنت روانسر با بیان اینکه روند اهداء کتاب باید ادامه داشته باشد تاکید کرد: روند اهداء کتاب و احداث کتابخانه آن گاه به صورت جدّی مطرح شده که برخی از عالمان و فقیهان هنگام مرگ، کتابهایشان را وقف مساجد می کردند. تا جوانان و آیندگان با خواندن آن به معلومات خود بیفزایند.

 

وی مطرح کرد: مردم باید کتاب های خود را به کتابخانه ها اهدا نمایند تا دیگران نیز استفاده و بهره لازم را ببرند و از اینکه کتاب های خود را در چهارچوب و قفسی زندانی نمایند خودداری کنند.

 

کد خبر 993615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha