هنر کاربردی و موثرترین ابزار تبلیغی است/ انتقال پیام های امید بخش به جامعه از دانشگاه ها

عسگری به نقش و جایگاه هنر در انتقال مفاهیم و اثربخشی به جامعه اشاره کرد و گفت: هنر کاربردی و موثرترین ابزار تبلیغی است که از آن برای ترویج مفاهیم دینی و قرآنی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمد هادی عسگری» در مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان بود، اظهارداشت: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در رشته های آوایی، ادبی، فناوری اطلاعات و هنری برگزار شد که این تنوع رشته ها در راستای جلب مشارکت همگانی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

 

مدیرکل فرهنگی و واجتماعی وزارت علوم و تحقیقات افزود: رشته های هنری یک ظرفیت برای انتقال مفاهیم هستند که باید از اهالی فعال در این حوزه برای ترویج معارف اسلامی استفاده شود و واقعیت های دین و درس های راهگشای قرآن مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی به نقش و جایگاه هنر در انتقال مفاهیم و اثربخشی به جامعه اشاره و تصریح کرد: هنر کاربردی و موثرترین ابزار تبلیغی است که از آن برای ترویج مفاهیم دینی و قرآنی استفاده و جهانیان را با معارف بلند این کتاب آسمانی آشنا کنیم.

 

عسگری با بیان اینکه مفاهیم و معنویت قرآن در کشور ایران اثرگذار بود و روح معنویت را در جامعه ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: درس و توصیه های قرآن در جوامع اسلامی مورد توجه است اما در کشور ایران ارزش گذاری بیشتری به این موضوع و تدبر در آیات این کتاب شده است.

 

وی به کاربردی سازی مفاهیم قرآنی اشاره کرد و گفـت: باید از ظرفیت های علمی و تکنولوژی های روز جامعه برای انتقال این درس ها استفاده شود و انتقال پیام های امید بخش و معنوی به جامعه از دانشگاه ها و با راهبردهای علمی و ابزارهای نوین صورت بگیرد.

کد خبر 993743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha