مطالعه به عنوان مولفه پیشرفت ومورد توجه قرار گیرد/ قرآن مهمترین کتاب جامعه بشری

حجت الاسلام موسوی گفت: مطالعه به عنوان مولفه ای اساسی برای پیشرفت کشور و مورد توجه مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام «سید جانمراد موسوی» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو  اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان اظهارداشت: بر اساس فرمایش حضرت علی(علیه السلام) «کتاب بوستان های اهل علم است» و همانطوری که انسان از گلستان و باغ لذت می برد دانشمندان و افراد اهل مطالعه نیز از کتاب در اوقات فراغت لذت برده و از آن برای تقویت روح خود استفاده می کنند.

 

رئیس عقیدتی و سیاسی پدافند هوایی مرکزی کشور با اشاره به اینکه مطالعه و انس با کتاب یکی از شاخص های شناخت جامعه پیشرفته است، تصریح کرد: مطالعه به عنوان مولفه ای اساسی برای پیشرفت کشور و مورد توجه مردم قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: این روزها این مقوله کمتر مورد توجه قرار گرفته و بخش های زیادی از زمان به رصد شبکه های اجتماعی، تماشای فیلم و استراحت و بی برنامگی می گذرد در حالی که مطالعه کتاب قابل دسترسی است و نقش مهمی در پیشرفت فردی و اجتماعی دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه کتاب به عنوان گوش برای جامعه نقش مهمی در دریافت حقایق دارد، افزود: صدای قرون گذشته و عبرت های زندگی گذشتگان را از طریق کتاب می توان شنید و این صدا را سرمایه ای برای زندگی کنیم.

 

وی یادآورشد: بر اساس فرمایش حضرت علی(علیه السلام) برای آشنایی با گذشتگان تاریخ را باید مطالعه کرد که این مطالعه تاریخ از طریق مراجعه به کتابخانه ها و انس با کتاب انجام می شود.

 

*قرآن مهمترین کتاب جامعه بشری

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی قرآن را کتاب مهم برای رابطه بین انسان و حضرت حق معرفی کرد و اذعان داشت: قرآن مهمترین کتاب جامعه بشری است که مفاهیم زیادی در آن نهفته و انسان های عالم جهان تاکنون قطره ای از دریای معارف آن را نشناخته اند.

 

وی از استفاده قرآن تنها در محافل، مراسم های مذهبی و جلسات ترحیم انتقاد کرد و گفت: قرآن برای همه روزهای زندگی برنامه و توصیه دارد و نباید نقش تشریفاتی پیدا کند بلکه از این دریای عظیم معارف برای دوستی و پیشرفت استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: مطالعه در دین و شناخت واقعیت های زندگی برای کاهش مشکلات و چالش های اجتماعی لازم است و قرآن و مطالعه کتاب های دیگر مثل نهج البلاغه باید در برنامه ریزی شخصی دارای نقش و برنامه باشند.

 

وی بر استفاده از کتاب تاکید کرد و گفت: مطالعه کتاب برای انسان لازم است و هفته کتاب و کتابخوانی فرصت خوبی برای حرکت در مسیر دانایی و انس با کتاب است و این مسیر در طول سال نیز ادامه داشته باشد.

 

 

کد خبر 993770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha