پروژه انتقال آب ارس مصوبه شورای اقتصاد دارد

رحمتی با بیان اینکه پروژه انتقال آب ارس مصوبه شورای اقتصاد دارد، گفت: برای این پروژه ۵۰۰ میلیون یورو برآورد شده و ۱۸۰ میلیون یورو هم هزینه های جانبی قیمت پروژه را بالا برده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «جواد رحمتی» امروز در نشست بررسی طرح‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تبریز، اظهار داشت: انتقال آب تبریز از ارس از سال 91 مطرح و در 96 به قرارداد رفت اما فاینانس خارجی ولی به دلیل تحریم و نرخ ارز امکان انتقال ارز و فاینانس فراهم نشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه انتقال آب ارس مصوبه شورای اقتصاد دارد، گفت: برای این پروژه 500 میلیون یورو برآورد شده و 180 میلیون یورو هم هزینه های جانبی قیمت پروژه را بالا برده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قرارگاه ظرفیت بزرگ فنی و مالی و تجارب موفق دارد، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه تمایل داریم قرارگاه وارد میدان شود، تشریفات قانونی راحت تری نسبت به سایر دستگاه‌ها و پیمانکاران دارد.

رحمتی با اشاره به اینکه قرارگاه در تبریز حضور کمرنگی داشت، افزود: پروژه کلیدی در تبریز در مقیاس قرارگاه وجود دارد که ورود قرارگاه گشایشی در گره ها ایجاد می کند. تلاش می کنیم قرارگاه مدت طولانی تری در تبریز حضور یابد، این موضوع از پارک بزرگ استارت خورد ولی جوانب زیادی دارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 450 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در تبریز داریم خاطر نشان کرد: نزدیک 30 درصد جمعیت تبریز ساکن حاشیه است و این به دلیل افزایش مهاجرت هاست.

وی بد مسکنی در حاشیه نشینی را تهدید جدی در حوادث دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با ظرفیت های ایجاد شده بتوانیم با جابجایی یا درجاسازی معضل را حل کنیم و مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند.

کد خبر 993954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha