انعقاد تفاهم نامه احداث خط یک مترو تبریز در قالب تراموا

تفاهم نامه توسعه خط یک مترو تبریز در قالب تراموا با حضور مدیران استانی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تبریز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، به‌منظور تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز و با توجه به سابقه و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، تفاهم نامه  توسعه خط یک مترو تبریز بین شهرداری کلانشهر تبریز به نمایندگی ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز و مصطفی مولوی فرد مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریزوحومه به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به نمایندگی سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به‌عنوان پیمانکار منعقد شد.

طراحی و اجرای پروژه (توسعة خط یک) در قالب تراموا  به‌طول 7 کیلومتر (رفت و برگشت) با 11 ایستگاه به‌صورت EPC شامل طراحی و اجرا و تأمین تجهیزات به امضای شهردار کلانشهر تبریز، مدیرعامل سازمان قطار شهری، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و رییس شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

برآورد اولیه مبلغ قرارداد حدود 1500میلیارد تومان تخمین زده شده که در زمان انعقاد قرارداد با محاسبه کلیه احجام و تعیین مشخصات فنی تدقیق خواهد شد.

بنابر این گزارش، «مصطفی مولوی فرد» مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه در نشست مشترک با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه از اولویت اجرای فاز یک خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و اظهار کرد: در طول یک سال گذشته تلاش کردیم تا مشکلات مربوط به قراردادهای مرتبط با این پروژه را رفع کنیم و در در این مدت شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه بودیم.

وی تعامل و همکاری فی مابین این سازمان و قرارگاه خاتم را قابل توجه دانست و گفت: با تعامل و همراهی مشترک امیدواریم بتوانیم با قدرت بیشتری این پروژه را مدیریت کنیم.

مولوی از پیشرفت 17 درصدی پروژه خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه با توان تخصصی مهندسان و کارگران و مدیران عملیاتی در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1400  حفاری فاز یک خط دو قطار شهری را به اتمام برسانیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به فعالیت های عمرانی در خط یک قطار شهری تبریز نیز گفت: خوشبختانه در طول ماه های گذشته تمام ایستگاه های خط یک رفع مانع شده و مشکلی در عبور و مرور شهروندان و جود ندارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان قطار شهری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: این تفاهم نامه در راستای امتداد خط یک و از طریق تراموا خواهد بود .

کد خبر 993958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha