مرحله سوم کمک های مومنانه در فارس آغاز شده است

سردار بوعلی با اشاره به اینکه استان فارس در حوزه کمک های مومنانه به خوبی درخشید و توانست به رتبه اول کشوری دست یابد و نوع دوستی از ویژگی های مردم فارس است، گفت: مرحله سوم کمک های مومنانه در فارس شروع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «یدالله بوعلی»، امروز (سه شنبه 27 آبان) در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به برنامه های هفته بسیج در استان فارس گفت: شعار هفته بسیج امسال «بسیج، پیشرو در خدمت و امید آفرینی» است، هفته بسیج یادآور رشادت های جوانان بسیجی از مرز و بوم است.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه بسیج در همه عرصه ها فعالیت دارد، تاکید کرد: فلسفه وجودی بسیج اینست که برای استفاده از ظرفیت آحاد جامعه برای مواجه با مشکلات استفاده کند و از این رو بسیج دارای اقشار مختلف در ارتباط بوده و 22 قشر در بسیج تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه پایگاه های بسیج و نواحی آن در عرصه های مختلف نقش آفرین است، تاکید کرد: اگر مسئله ای برای یک سازمان پیش بیاید، بسیج به وی کمک می کند.

بوعلی با اشاره به اینکه رویکرد برنامه های بسیج، خدمت خالصانه و مومنانه است، اظهار کرد: مردم از لحاظ معیشت در مضیقه هستند و کمک به رفع این مشکل وظیفه بسیج و سپاه است که با این رویکرد فعالیت می کنیم.

سردار بوعلی با یادآوری این مطلب که این هفته از 30 آبان آغاز می شود و تا 6 آذر ادامه می یابد، افزود: اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان را در هفته بسیج خواهیم داشت و طرح «شهید سلیمانی» از امروز آغاز می شود و استان به 600 بلوک تقسیم شده است و هر بلوک یک فرمانده دارد که او مطالبات علوم پزشکی را عملی می کند و در موضوع بیمار یابی و غربالگری سپس مراقبت از بیمار ورود پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه برپایی غرفه های کمک های مومنانه در دستور کار قرار گرفت، یادآور شد: استان فارس در حوزه کمک های مومنانه به خوبی درخشید و توانست به رتبه اول کشوری دست یابد و نوع دوستی از ویژگی های مردم فارس است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون 2 مرحله کمک مومنانه در فارس اجرا و بیش از 300 هزار بسته معیشتی توزیع شده است، یادآور شد: اهدای صدها هزار بسته بهداشتی، بخشش و تخفیف اجازه ها و اهدای لوازم تحریر و پوشاک بین دانش آموزان نیازمند از مهمترین موضوعات این کمک مومنانه است.

وی با اشاره به اینکه مرحله سوم کمک های مومنانه در فارس شروع شده است، افزود: روز پنج شنبه یکصد هزار بسته معیشتی و جهیزیه را کمیته امداد توزیع می کند و بسته های معیشتی تربیت بدنی سپاه و ورزش و جوانان به صورت جمعی توزیع می کنند و معتقدم کمک های مومنانه مربوط به آحاد مردم خیر استان فارس است.

این مقام عالی نظامی در فارس با یادآوری این مطلب که بسیجیان در طرح میقات صالحین هر سال در نماز جمعه حضور می یافتند اما امسال به خاطر کرونا نماز جمعه در نقاط محدودی داریم که در همان مناطق با رعایت پروتکل ها به صورت نمادین و به صورت حداقلی خواهیم داشت، افزود: سپاه با دارا بودن چهار قرارگاه در حوزه عمران و آبادانی فعالیت می کند که 6 روستای دارای بالاترین وضعیت محرومیت هستند جامعه هدف قرارگاه «پیشرفت و آبادانی» است که در این خصوص 17 پروژه به اعتبار سه میلیارد و 360 میلیون تومان در نظر گرفته شده که شامل پروژه های احداث مدرسه، خانه عالم و احیای قنوات است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در همه استان فعالیت می کند و برای هفته بسیج، 95 پروژه به اعتبار 15 میلیارد و 800 میلیون تومان را در نظر گرفته است که حدود 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارای شغل می شوند، اظهار کرد: احداث مدرسه، مسکن محرومین و کارگاه های اشتغال زایی از جمله این طرح ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه «شهید اسکندری» در شیراز فعالیت می کند که در 15 محله محروم شهر شیراز مشغول فعالیت است که با استفاده از هم افزایی سایر نهادها اقداماتی انجام می دهند که یک هزار پروژه را تعریف کرده که شامل ساماندهی محلات، ایجاد مکان های ورزشی، توزیع جهیزیه، تسهیلات و کارگاه های خانگی است، تاکید کرد: قرارگاه «جواد الائمه (ع)» هم در سایر شهرستان ها فعالیت می کند.

سردار بوعلی با یادآوری این مطلب که پویش های تخصصی برای زندانیان غیر عمد راه اندازی شود که هر قشر زندانیان غیر عمد قشر خود را آزادسازی کنند، اظهار کرد: برگزاری یادواره های شهدا به صورت محله محوری با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه همدردی با خانواده های داغدار از بیماری کرونا در این هفته آغاز خواهیم کرد، افزود: امیدوارم به این طرح مهم همه پایگاه های مقاومت توجه کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه در مجموع 10 هزار و 124 برنامه ویژه ایام هفته بسیج در رده های مختلف بسیج استان فارس برنامه در نظر گرفته شده است، افزود: اجرای واکیسناسیون دام ها هم در هفته بسیج آغاز می شود.

 

کد خبر 994238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha