چهارمحال و بختیاری جزء استان های ضعیف در وقف است

حجت الاسلام امیری با تأکید بر اینکه متأسفانه این استان از نظر موقوفات در درجه سه کشوری قرار دارد و بسیار ضعیف است، گفت: اکنون ۳۲۷ موقوفه در نیات مختلف مسجد، حسینیه، حوزه علمیه و دارالقرآن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

حجت‌الاسلام «حسن امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: وقف کارکردهای بسیار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و باعث توسعه و پیشرفت جامعه شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه متأسفانه این استان از نظر موقوفات در درجه سه کشوری قرار دارد و بسیار ضعیف است، افزود: اکنون 327 موقوفه در نیات مختلف مسجد، حسینیه، حوزه علمیه و دارالقرآن در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

 

وی با اشاره به وجود 244 موقوفه مشارکتی و 31 موقوفه آموزشی در چهارمحال و بختیاری، گفت: بیش از 660 موقوفه تجاری و 26 موقوفه اداری نیز شامل موقوفات استان می شود.

 

حجت الاسلام امیری تصریح کرد: 121 بقعه متبرکه نیز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هر ساله مرکزی برای توسعه گردشگری مذهبی بودند اما از زمان شیوع ویروس کرونا خدمات رسانی به گردشگران در این بقاع ممنوع شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گسترش فرهنگ وقف اجتماعی برای مشارکت همه اقشار جامعه در موقوفات را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز افق، آزادسازی زندانیان، برپایی طرح مهر تحصیلی و کمک به دانش آموزان بی بضاعت و برگزاری طرح پیوند آسمانی از جمله کارکردهای وقف اجتماعی است.

 

کد خبر 994862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha