آغاز طرح پویش قصه گویی در خراسان شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه این استان در قصه و قصه گویی، ایرانی کوچک است، از آغاز طرح پویش قصه گویی در خراسان شمالی خبر داد.

"فرهاد آقابیگی" به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این استان در قصه و قصه گویی، ایرانی کوچک است و سینه های هم استانی ها مملو از قصه های بومی و محلی است که باید این گنجینه ها را حفظ کنیم.

 

 


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان اینکه این قصه ها باید جمع آوری و برای آیندگان حفظ شود، اظهارداشت: هم اکنون طرح پویش قصه گویی در استان آغاز شده و تاکنون ۷۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده اند.

 

 

وی افزود: پیش بینی کرده ایم که هزار نفر در طرح پویش قصه گویی شرکت کنند که این طرح سه ساله است و هر ماه در فضای مجازی پنج قصه پخش می شود و علاقه مندان به قصه خوانی آن را اجرا خواهند کرد و این طرح تا شب یلدا ادامه دارد.

 

 

وی بیان کرد: باید قصه های بومی استان ثبت میراث ماندگار استان شود که در این زمینه نیز با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تعاملاتی داشته ایم تا قصه هایی که در سینه بزرگان وجود دارد را شناسایی و ضبط کنیم و در میراث ناملموس استان به ثبت برسانیم.

 

 

آقابیگی بر آموزش قصه گویی در استان نیز تاکید کرد و افزود: در این زمینه نیز آموزش داریم و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این مرکز زیر پوشش برنامه آموزشی قرار بگیرند.

 

 

در این استان ۱۸ کتابخانه ثابت و سیار برای کودکان و نوجوانان وجود دارد که از این تعداد ۹ باب کتابخانه ثابت و ۹ باب کتابخانه سیار است.

 

 

 

کد خبر 994934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha