توزیع  تجهیزات در مناطق کمتر برخوردار استان لرستان

استاندار لرستان گفت: یک میلیارد ۴۵۲ میلیون تومان تجهیزات در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار لرستان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(1 آذر) درمراسم رونمایی از تجهیزات خریداری شده از محل اعتبارات تملک دارایی سازمان امور اجتماعی کشور، اظهار داشت: این تجهیزات با محوریت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان دربه مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار شهرستان های خرم آباد و کوهدشت  توزیع می شوند.

 

استاندار لرستان افزود: خیلی خوشحالم که امروز شاهد یک کار نیک هستیم که از طرف مجموعه دولت و سازمان های مردم نهاد برای گروهی از آسیب پذیر ترین اقشار جامعه اقدام چشمگیری انجام می‌شود. 

 

وی بیان کرد: در سال‌های پس از انقلاب توجه مسئولان علاوه بر آبادانی شهرها روی روستاها متمرکز شده بود و این امر موجب شده بود که یک لایه از مردم نادیده گرفته شوند. 

 

خادمی افزود: گروهی که بدتر از روستا و بدتر از شهر زندگی می‌کنند و متولی خاصی هم ندارند و هر روز وضع آنها بدتر می‌شد که از آنها تحت عنوان حاشیه نشین شهرها یاد می‌کنیم. 

 

استاندار لرستان با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی فراوان در حاشیه شهرها، گفت: در روستا ممکن است  فقر وجود داشته باشد اما به دلیل وجود موانع کنترلی فراوان،هر جرم و جنایتی انجام نمی پذیرد.

 

وی ادامه داد: اما در حاشیه شهرها یک جمعیت رها شده فقیر که عمدتاً هم ماهیت اجتماعی آنها نامعلوم است وبعضا  افرادی هستند که از جاهای مختلف مهاجرت کرده و در حاشیه شهر ساکن شده اند و کنترل اجتماعی در این مناطق وجود ندارد به این ترتیب مناطق حاشیه شهر تبدیل به یکی از مناطق مشکل‌دار کشور شده اند. 

 

خادمی خاطرنشان کرد: این مشکل در ابتدای دولت تدبیر و امید و در سال‌های ۹۴ و ۹۵ خدمت مقام معظم رهبری مطرح شد و خوشبختانه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

 

وی افزود: از آن به بعد ایشان دستور دادند که شورای اجتماعی کشور با مسئولیت وزارت کشور تشکیل شده که در نهایت این جریان منجر به تشکیل سازمان اجتماعی کشور شد و با تقویت تسهیل گران و سازمان‌های مردم نهاد در این مناطق و دفاتر تسهیل کار خیلی خوبی انجام پذیرفت. 

 

خادمی تصریح کرد: استان لرستان هم متأسفانه جزو استان‌های بود که مناطق حاشیه‌نشین زیادی داشته  و خوشبختانه توجه زیادی در سال‌های اخیر به این مناطق شده و اعتبارات خوبی هم داده شده است. 

 

استاندار لرستان اظهار کرد: علاوه بر این مناطق دو شهرستان کوهدشت و دلفان را هم در برنامه سازمان اجتماعی کشور تعبیه کرده و اعتباراتی را دریافت کرده‌ایم که برای این دو شهر کمک های قابل ملاحظه ای انجام شده است که جای تقدیر دارد. 

کد خبر 995515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha