محدودیت های هوشمند مقابله با کرونا از زبان استاندار گلستان/ جریمه یک میلیون تومانی برای پلاک های غیربومی

حق شناس گفت: طرح محدودیت های هوشمند کرونا تنها برای استان گلستان نیست و مربوط به کل کشور می شود و کسبه ها گروه دو، سه و چهار در شهرهای قرمز باید نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه یکم آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم استان که از اسفند نسبت به پروتکل های بهداشتی اهتمام دارند و از کادر درمانی که خستگی ناپذیر فعالیت دارند و اصنافی که نسبت به محدودیت ها اهتمام داشتند تشکر می کنم.

 

استاندار گلستان ادامه داد: طرح محدودیت های هوشمند کرونا تنها برای  استان گلستان نیست و مربوط به کل کشور می شود و کسبه های گروه دو، سه و چهار در شهرهای قرمز باید نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام کنند.

 

حق شناس تاکید کرد: همچنین در این طرح محدودیت های تردد خودروها در نظر گرفته شده است و در شهرهای قرمز خروج و ورود خودروها ممنوع است و هر خودروی غیربومی در استان گلستان در 24 ساعت نخست یک میلیون تومان در صورت تردد جریمه می شود.

 

وی افزود: طبیعتا بخشی از کارکنان دولت و بخش خصوصی خودروهایی دارند که به خدمات ضروری در حوزه آب، برق و گاز، بخش درمانی مشغول هستند با این اقدام با مشکل رو به رو می شوند و دستگاه های مربوطه مکلف شدند که پلاک این خودروها را به پلیس اعلام کنند تا در صورت جریمه از لیست خارج شوند.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: از اول آذر تا 15 آذر اگر مردم وقت دادگاه داشته باشند الزام آور نیست که حضور پیدا کنند و می توانند به دوران پس از این محدودیت ها موکول کنند.

 

وی یادآور شد: درخواست ما از مردم شریف استان این است که در این ایام با توجه به اینکه بانک ها در طول هشت ماه گذشته جزو مشاغلی بودند که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص دادند لذا مردم به بانک ها کمتر مراجعه کنند.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: طبیعتا مهدهای کودک و مساجد در شهرهای قرمز تعطیل هستند و مصلی و نمازجمعه نیز در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل است و در شهرهای با وضعیت نارنجی مساجد باز است ولی برگزاری نماز جماعت براساس مصوبه ستادملی کرونا ممنوع است.

 

حق شناس خاطرنشان کرد: مردم استان گلستان همکاری خوبی داشتند و لذا تعداد بیماران و جانباختگان ما نسبت به دیگر استان های کشور کمتر است.

 

وی به تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: سیستم شاد نیاز به پشتیبانی دارد و معلمانی نیاز است که در این زمینه فعالیت کنند در محل مدارس در طول این مدت حضور پیدا خواهند کرد.

 

کد خبر 995604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha