حال و هوای قم در سالروز رحلت حضرت معصومه (س)

همزمان با سالروز رحلت حضرت معصومه (س) شهرکریمه اهل بیت (س)غرق در ماتم و عزاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، شهر قم امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت معصومه(س) شاهد عزاداران عاشقی است که خود را به جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) رسانده اند.

 

مساجد، حسینیه ها، تکایا، دفاتر حضرات آیات عظام مراجع تقلید و صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) ، میدان آستانه، خیابان های منتهی به حرم مطهرنیز شاهد عزادارانی است که از دور و با رعایت پروتکل های بهداشتی به آن حضرت ادای احترام می کنند.

 

هیئات مذهبی قم به مناسبت سالروز وفات کریمه اهل بیت(ع) با راه اندازی دسته های عزاداری خودرویی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اقدام به عزاداری کرده اند.

 

 آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) نیز با راه اندازی دسته های خودرویی نوای عزا و ماتم سوگ وفات بانوی کرامت را در سراسر شهر پخش می کنند.

 

همچنین بیرقهای سیاه عزا، بر گنبد نورانی حرم حضرت معصومه (س) خیابانها و میادین افراشته شده و عاشقان امامت و ولایت بر مظلومیت آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

مسجد مقدس جمکران نیز در غم فراق حضرت معصومه(س) سیاهپوش شده است.

 

حضرت فاطمه(س) مشهور به حضرت معصومه(س) دختر امام کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است. او که برای دیدار با امام رضا(ع) به ایران مسافرت کرد، در راه بیمار شد و در قم درگذشت و همان‌جا به خاک سپرده شد. در منابع تاریخی اطلاعات زیادی درباره زندگی‌نامه حضرت معصومه(س) از جمله تاریخ تولد و وفات وی ثبت نشده است.

 

شیعیان فاطمه معصومه(س) را بسیار بزرگ می‌دارند، برای زیارت او اهمیت قائل‌اند و روایاتی درباره او نقل می‌کنند که از شفاعت وی برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت پاداش زیارت او دانسته شده است. همچنین می‌گویند پس از حضرت زهرا(س)، او تنها زنی است که از امامان برای او زیارتنامه روایت شده است.

 

 

 

کد خبر 997449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha