ترور شخصیت ها سیاست پلید دشمن برای مقابله با پیشرفت ایران

حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه دستاوردهای نظام اسلامی دشمن را آشفته و بیشتر عصبانی می شوند گفت: ترور شخصیت ها سیاست پلید دشمن برای مقابله با پیشرفت ایران است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: رشد و پیشرفت نظام اسلامی در عرصه های مختلف نظامی علمی و فناوری های جدید از جمله دستاوردهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که این پیشرفت ها یکی از دلایل ترور شخصیت های علمی و نظامی برای جلوگیری از رشد و توسعه کشور محسوب می شود در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «سید رضا اکرمی» رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور در مورد ترور ددمنشانه دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده به شرح زیر ارایه می شود.

 

ارزیابی شما از ترور شخصیت های نظامی و علمی کشور چیست؟

 

 از بعد از پیروزی انقلاب شاهد آن بودیم که گروه فرقان و پس از آن گروه های دیگری مانند فداییان خلق، مجاهدین خلق ترور را در دستور کار خود قرار داده و در جریان هفتم تیر به انفجار دفتر نخست وزیری در سال 60 ختم شد که شهید بهشتی و 72 تن از یاران آن به شهادت رسیدند. این موضوع همچنان به نوعی کمرنگ و پررنگ ادامه دارد و تا به کنون استمرار داشته است و به طور حتم باید بدانیم که واقعه ترور دانشمند هسته ای کشورمان محسن فخری زاده آخرین واقعه ترور نیست بلکه این ترورها سیاست پلیدی است که توسط استکبار جهانی و گروه های جاهل و مزدور در جهان  از جمله ایران اسلامی انجام می شود.

 

دلایل مخالفت استکبار با جمهوری اسلامی چیست؟

دشمن با انقلاب اسلامی به دلایل گوناگون مخالف است و می بینیم که با شکل گیری انقلاب اسلامی و استقلال نظام اسلامی با موضوعیت جمهوری و حضور مردم مسلمان در منطقه ایجاد شد که این موضوع با منافع مستکبران و مزدوران آنها تناقض داشته و تناسبی ندارد.

 

هدف دشمن از ترور شخصیت های علمی نظام اسلامی توضیح بفرمایید؟

 آنها همچنان می خواهند ایران کشوری جهان سوم بماند و وابستگی این کشور همچنان با عقب ماندگی بماند و می بینند که جمهوری اسلامی سال به سال و ماه به ماه صاحب دستاوردهای سنگین علمی، صنعتی، نظامی و اقتصادی می شود که این دستاوردها آنها را آشفته می کند و بیشتر عصبانی می شوند؛ به همین دلیل آنها همچنان بر عناد خود می افزایند که شاید به هدف پلیدی دست یابند که هرگز به آن نمی رسند.

 

پس از شهادت شخصیت های علمی و نظامی چه روندی در کشور ایجاد می شود؟

ما در این 42 سال دیدیم که پس از شهادت شخصیت ها و بزرگان افراد با وجدان بیشتری به صحنه می آیند و انسان های با شرف و مستقل بیشتری وارد میدان می شوند و نتیجه پلیدتری برای مزدوران و استکبار جهانی به دنبال دارد. یقین داریم که شکست ترامپ که شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی را پذیرفت، عامل شکست اش آن بود که نشان داد نه انصاف دارد و نه از حقوق انسانیت درکی دارد تا جایی که برخی افراد معتقدند رییس جمهور آمریکا در میان 45 رییس جمهور این دولت به عنوان احمق ترین رییس جمهور لقب می گیرد.

 

جامعه در برابر این نوع رفتار دشمن و ترور اشخاص چگونه باید رفتار کند؟

معتقدم باید با این ترورها از جنس دانشمندان کشور بیشتر به اهمیت دانشمندان و ارزش آنها و خدمات شان توجه کنیم و از آنها بیشتر مراقبت کرده و هوشیاری جامعه نسبت به این افراد را افزایش دهیم تا انشاءالله توسط مزدوران پست و پلیدشان به دست عدالت گرفتار شوند.

 

می بینیم که برخی مزدوری بی مزد و بی ارزش را انجام می دهند و ملت را داغدار می کنند. با توجه به  اینکه این ترور در شرایط کرونا و قربانی دادن چند صد هزار نفر در روز رخ داده است باید بیشتر بر هوشیاری، بیداری و آمادگی خودمان بیفزاییم. افکار عمومی بیشتر باید به دانشمندان خود افتخار کنند که به آنها احترام بگذارند و حتی مراقبت از این اشخاص را جدا از دستگاه های امنیتی مورد توجه قرار دهند.

 

در مورد عکس العمل جمهوری اسلامی در مقابل سیاست و مقابله با این جنایت ها گفت توضح بفرمایید؟

دو نوع عکس العمل را می توانیم در برابر این اقدام دشمن داشته باشیم. ابتدا عکس العمل حقوقی و قانونی که این موضوع باید از سوی قوه قضاییه دنبال شود زیرا این اقدام توسط گروهی انجام شده و با یک فکر و یک مرکز تفکر به انجام رسیده است و از لحاظ حقوقی قوه قضاییه باید آن را دنبال کند و در مرحله دوم که ملت هشتاد میلیونی باید این موضوع را متوجه شوند که دشمن با دانش و دانشمند ایرانی مخالف است و برای او تفاوتی نمی کند که این افراد نظامی باشند مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی و یا شهید هسته ای کشورمان محسن فخری زاده و یا عزیزان دیگر.

 

کد خبر 997957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha