کارگروه ویژه برای بازسازی مساجد در «ماراوی»  فیلیپین تشکیل شد

رئیس کارگروه ویژه بانگون در «ماراوی» اعلام کرد که این گروه بازسازی مساجد در مناطق آسیب دیده شهر ماراوی را در اولویت کارهای خود در ماه های آتی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gmanetwork»،رئیس کارگروه ویژه بانگون در «ماراوی» اعلام کرد که این گروه بازسازی مساجد در مناطق آسیب دیده شهر ماراوی را در اولویت کارهای خود در ماه های آتی قرار داده است.

 

«ادواردو دل روساریو» که رئیس اداره سکونتگاه های انسانی و توسعه شهری در ماراوی نیز هست در این باره گفت: کارگروه ویژه و آژانس های اجرایی آن بازسازی مکان های عبادی اسلامی که در بحر ان های سال 2017 آسیب دیده اند یا از بین رفته اند را در اولویت قرار می دهند.

 

وی افزود:حدود 15.5 میلیون پزو (واحد پول فیلیپین) برای مرمت مسجد سفید که قرار است براساس جدول زمانی طی شش تا هشت ماه آینده به پایان برسد در نظر گرفته شده است.

 

رئیس اداره سکونتگاه های انسانی و توسعه شهری در ماراوی همچنین گفت: بودجه ای که برای تعمیر و بازسازی مساجد استفاده می شود ، کمک های توسعه دهندگان خصوصی است که در بخش مسکن در سراسر کشور مشارکت دارند.

 

مسجد جامع و مسجد «دانسالان باتو علی» که در نبرد 5 ماهه بین نیروهای دولتی و تروریست های داعش آسیب دیده اند  نیز ترمیم خواهند شد.

 

این مساجد در میان دیگر مکان های عبادی هستند که در سال 2017 میلادی و در پی تصرف شهر ماراوی از سوی گروه تروریستی داعش تخریب شدند.

 

به گفته «دل روساریو» 150 میلیون پزو هم برای بازسازی مسجد «باتو» در نظر گرفته شده است.

 

گزارش ها حاکی از آن است که یک یادداشت تفاهم برای هموار کردن راه بازسازی مساجد در ماراوی امضا شده است.

 

پس از امضای این تفاهم نامه ، «دل روساریو» گفت :این اولین بار است که سازمان توسعه شهری چنین بودجه هنگفتی را برای بازسازی بناهای تخریب شده اختصاص می دهد.

کد خبر 998380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha